Δευτέρα 20 Απριλίου 2020

Η ζωή της πεταλούδας


Πεταλούδα

Μουσική: Μ. Θεοδωράκης(από το Cd «40 παιδικά τραγούδια για παιδιά και παιδάκια»)

Κάτι ψήλωσε στ’ αγέρι, κάτι λάμπει μες στο φως,
ήλιος νάναι; Να ’ν’ αστέρι, για παράξενος ανθός;
Από το ‘να λουλουδάκι στ’ άλλο φεύγει και πετά
και τινάζει στ’ αγεράκι τα φτερά τα χνουδωτά.
Τι χρυσό πεταλουδάκι! Τι βουλίτσες πορφυρές!
Να το πρόφταινα λιγάκι μέσα ‘κει στις φυλλωσιές.




  • Διαβάστε το βιβλίο για τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας.



  • Δείτε το βίντεο



    Κάποτε ήταν μια όμορφη κάμπια, που της άρεσε πολύ να σέρνεται. Της άρεσε να σκαρφαλώνει σε δέντρα, να περιπλανιέται στους δρόμους, να μπαίνει σε πολυκατοικίες και στα σπίτια των ανθρώπων (σύρσιμο παντού στο χώρο σιωπηλά).
    Μια μέρα όμως η κάμπια μας αισθάνθηκε μια τρομερή νύστα και αποφάσισε να ξαποστάσει για λίγο και να πάρει έναν υπνάκο (κάνουν πως κοιμούνται). Άρχισε να ροχαλίζει τόσο δυνατά, που κόντεψε να γκρεμίσει τους τοίχους του σπιτιού της!
    Λίγο αργότερα ξύπνησε , άνοιξε τα μάτια της και διαπίστωσε, ότι για ένα περίεργο λόγο, που δεν μπορούσε να εξηγήσει, δεν μπορούσε να κουνηθεί (χέρια κολλημένα στο σώμα). Γύρισε το σώμα της από δω, γύρισε το σώμα της από εκεί αλλά δεν μπορούσε να ελευθερωθεί. Ήταν περικυκλωμένη από ένα κουκούλι, το οποίο την εμπόδιζε να κινηθεί ελεύθερα. Μετά από πολύ προσπάθεια κατάφερε τελικά να ελευθερώσει το αριστερό της χέρι. Μετά από λίγο ελευθέρωσε και το δεξί της χέρι, μετά το αριστερό της πόδι, έπειτα το δεξί της πόδι και στο τέλος κατάφερε να σταθεί όρθια.
    Με μεγάλη της έκπληξη συνειδητοποίησε ότι είχε μεταμορφωθεί σε μια πανέμορφη πεταλούδα. Άρχισε δειλά δειλά να ανοιγοκλείνει τα πολύχρωμα φτερά της (ανοιγόκλεισμα πολύ αργά των χεριών).

Σε αυτό το σημείο ακούγεται το Grand Valse Brillante του Chopin.



  • Στο Α μέρος οι μαθητές πετούν
  • Στο Β μέρος περπατούν αργά
  • Στο Α μέρος αρχίζουν πάλι να πετούν
  • Στο τέλος του κομματιού οι μαθητές ξαναγυρίζουν στην αρχική τους θέση (γίνονται δηλαδή ξανά κάμπιες).

    Τα κατάφερε λοιπόν η μικρή μας πεταλούδα και απογειώθηκε (πετούν γύρω στο χώρο ελεύθερα).


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι λέξεις που είναι τονισμένες υποδηλώνουν την κίνηση που θα πρέπει να κάνουν οι μαθητές στην πορεία της ηχοιστορίας.


  • Διαβάζουμε την ηχοϊστορία σύμφωνα με τις οδηγίες, και μετά μπορούμε να ζωγραφίσουμε στο χαρτί τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας. Περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα. Καλή επιτυχία!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου