Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Ήθη και Έθιμα για το Πάσχα!


Πάσχα ευλογημένο, Πάσχα ελληνικό
με πίστη περιμένω το φως σου το ζεστό.
Η άνοιξη ευωδιάζει αρώματα πολλά
και η μαμά ετοιμάζει τσουρέκια και γλυκά.
Άσπρισαν τα πεζούλια, άστραψαν οι αυλές
κι ο κόσμος ανταλλάσσει μ'αγάπη τις ευχές.
Στολίσαμε καλάθια με κόκκινα αυγά
και στρουμπουλές κοτούλες με φουντωτά φτερά.
Διάλεξα μια λαμπάδα σοκολατένιο αυγό
κι ένα μικρό παιχνίδι, δώρο από το νονό.
Το Σάββατο θα πάμε νωρίς στην εκκλησιά
το άγιο φως θα πάρω, θα δω βεγγαλικά.
Την Κυριακή του Πάσχα θα ψήσουμε τ'αρνί
τ'αυγό μου θα τσουγκρίσω και θα'μαι τυχερή.


Η Μεγάλη Εβδομάδα λοιπόν έφτασε. Μπορεί οι καταστάσεις να μη μας αφήνουν να κάνουμε όλα όσα θέλαμε αλλά δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά μας με τα Ήθη και τα Έθιμα του Πάσχα.


Διαβάζουμε το παραπάνω ποίημα και συζητάμε με τα παιδιά για τις συνήθειές μας και πως θα περάσουμε αυτές τις μέρες. Τι μπορούμε να κάνουμε από αυτά που λέει το ποίημα και τι όχι; Ότι συμβαίνει γύρω μας τα παιδιά το βιώνουν μαζί μας. Στόχος μας είναι να γεμίσουμε τις μέρες μας με αγάπη και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Και αυτό θα το κάνουμε δημιουργώντας στιγμές γιορτινές, στιγμές γεμάτες από χαρά και αισιοδοξία.

Πρώτη μας δραστηριότητα, λοιπόν, να βάψουμε τα πασχαλινά μας αυγά. Είτε με έτοιμη βαφή από το σούπερ μάρκετ, είτε με φυσικά υλικά, όπως κρεμμυδοφλουδα και  παντζάρια (ψάχνοντας μέσα στο ίντερνετ μπορείτε να βρείτε πολλές ιδέες), ζητάμε από τα παιδιά να μας βοηθήσουν στην όλη διαδικασία. Μπορούμε χρησιμοποιώντας διάφορα φυλλαράκια και καλσόν να φτιάξουμε και όμορφα σχέδια πάνω στα αυγά μας(βάζουμε το φύλλο πάνω στο αυγό και το τυλίγουμε σφιχτά με ένα καλσόν πριν το βάλουμε στη βαφή) .


Δεύτερη δραστηριότητα, φυσικά, τα πασχαλινά μας κουλουράκια. Τι πιο ωραίο για τα παιδιά να μπλέκονται σε δραστηριότητες μαγειρικής μαζί με τους γονείς. Βάζοντας τα παιδιά να γράψουν τα υλικά της συνταγής, να μετράνε ποσότητες (πχ πόσα αυγά έχουμε βάλει; πόσα χρειάζεται ακόμα να βάλουμε;) και να συμμετέχουν ενεργά στην όλη διαδικασία είναι από τις καλύτερες μαθησιακές δραστηριότητες.


Τρίτη δραστηριότητα, η πασχαλινή μας λαμπάδα. Μπορεί να μας έχει στείλει ο νονός ή η νονά, μπορούμε όμως και να στολίσουμε εμείς τη δική μας λαμπάδα. Χρησιμοποιώντας υλικά που έχουμε στο σπίτι (όπως κορδέλες, χρώματα, ρύζι βαμμένο με διάφορους τρόπους, έτοιμες μικρές κατασκευές μας πχ η πασχαλίτσα μας) μπορούμε να δημιουργήσουμε την πιο πρωτότυπη λαμπάδα. Ψάχνουμε μαζί με τα παιδιά μας ιδέες και τους δίνουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουν κάτι ξεχωριστό.


Τέταρτη δραστηριότητα, το πασχαλινό μας καλάθι. Που θα βάλουμε τα αυγά που φτιάξαμε; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε συσκευασίες από είδη τροφίμων (όπως Βιτάμ, γιαούρτι ή οποιαδήποτε άλλη), να τις στολίσουμε και να φτιάξουμε με χαρτόνι ένα χερούλι. Τέλος, για χορταράκι μπορούμε να ζωγραφίσουμε ένα φύλλο χαρτί στο χρώμα που θέλουμε και μετά να το κόψουμε πολύ λεπτές λωρίδες, τις οποίες θα τσαλακώσουμε λιγάκι.


Αν αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη μπορούμε με πολύ λίγα υλικά να δημιουργήσουμε πολύ όμορφα πράγματα. Περιμένουμε, λοιπόν, ανυπόμονα φωτογραφίες σας από τις δημιουργικές σας στιγμές ως μικροί σεφ καθώς και τις μοναδικές και πρωτότυπες κατασκευές σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου