ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Ένα βιωματικό πρόγραμμα για τα ζώα υπο εξαφάνιση
Θεματικός Κύκλος:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υπό ενότητες:
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ – ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία άμεσης ανάληψης δράσης για την προστασία των ειδών που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Εργαστήριο 1:
«Οι
φίλοι μας τα ζώα υπο εξαφάνιση»
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Οι φίλοι μας τα ζώα υπο εξαφάνιση». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 1,5 διδακτική ώρα
1η
δραστηριότητα
Συζητάμε με τα παιδιά για τα ζώα που κινδυνεύουν να
εξαφανιστούν. Τα γνωρίζουμε; Ποια είναι; Και τι θα θέλαμε να μάθουμε για αυτά;
Με βάση τις πληροφορίες των νηπίων συμπληρώνουμε τον πίνακα αξιολόγησης KWLH
2η
δραστηριότητα
Ζωγραφίζουμε ποια ζώα
γνωρίζουμε που είναι υπο εξαφάνιση
3η δραστηριότητα
Παρουσιάζουμε εικόνες από
ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, μαθαίνουμε μερικές αρχικές πληροφορίες και
εντοπίζουμε στον παγκόσμιο χάρτη που βρίσκονται αυτά τα ζώα
Εργαστήριο 2
«Τα ζώα μας μιλούν»
Το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου
έχει τίτλο «Τα ζώα μας μιλούν» και
αποτελείται από 3 δραστηριότητες διάρκειας
1 διδακτικής ωρας
1η
δραστηριότητα:
Έχουμε ετοιμάσει βιντεάκι με τα ζώα να μοιράζονται
μαζί μας τους προβληματισμούς τους. Ακούμε τι έχουν να μας πουν και συζητάμε
για το πρόβλημά τους.
2η
δραστηριότητα:
Αναλαμβάνουμε να συγκεντρώσουμε όσες περισσότερες
πληροφορίες μπορούμε σχετικά με τα ζώα που μας μίλησαν. Χωριζόμαστε σε ομάδες
και αναζητούμε πληροφορίες. Τις παρουσιάζουμε στην παρεούλα
3η δραστηριότητα:
Ακούμε ήχους ζώων και προσπαθούμε να τους αναγνωρίσουμε
Ετοιμάζουμε ένα παιχνίδι memory και χρησιμοποιώντας ζώα υπο εξαφάνιση παίζουμε στο διαδραστικό μας πίνακα
Εργαστήριο 3
«Ένα οικοσύστημα στην τάξη μας»
Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Ένα οικοσύστημα
στην τάξη μας» και αποτελείται από 2 δραστηριότητες διάρκειας 2 διδακτικών ωρών.
1η
δραστηριότητα
Φτιάχνουμε με τα νήπια ένα οικοσύστημα.
Ζωγραφίζουμε δάση βουνά θάλασσες και λίμνη και προσθέτουμε δέντρα και ζώα που
κινδυνεύουν. Φέρνουμε στο οικοσύστημά μας τον άνθρωπο και τις δραστηριότητές
του και αντιλαμβανόμαστε πως η δημιουργία δρόμων, η κατασκευή σπιτιών , η
μόλυνση της θάλασσας και οι φωτιές στα δάση έχουν επίπτωση στο οικοσύστημά μας.
Τα δέντρα καίγονται ή κόβονται και τα ζώα εγκαταλείπουν τα σπίτια τους ή τα
σκοτώνουμε. Αποφασίζουμε να αναλάβουμε δράση. Καθαρίζουμε το περιβάλλον,
φυτεύουμε δέντρα, φέρνουμε τα ζώα πίσω και προστατεύουμε το δικό μας
οικοσύστημα με κάθε τρόπο
2η
δραστηριότητα
Φτιάχνουμε τη δική μας ιστορία. 4 ζωάκια
που κινδυνεύουν γίνονται το θέμα από το παραμύθι μας. Αποφασίζουμε όλοι μαζί τι
γίνεται στην ιστορία, μοιραζόμαστε σε ομάδες και αναλαμβάνουμε την
εικονογράφηση και βάζουμε όλο μας το υλικό στο storyjumper
δημιουργώντας ένα ψηφιακό παραμύθι.
Εργαστήριο 4
«το δίχτυ της ζωής»
Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου
έχει τίτλο «το δίχτυ της ζωης» και αποτελείται από 4 δραστηριότητες διάρκειας 1,5 διδακτικής ωρας
Θεατρικό παιχνίδι «Γινόμαστε ζωάκια;»
Μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά μεταμορφώνονται σε ζωάκια
που κινδυνεύουν στο φυσικό τους περιβάλλον. Αντιμετωπίζουν κινδύνους, ποτε
πεθαίνουν πότε φεύγουν να κρυφτούν.
2η δραστηριότητα
Καθόμαστε με τα παιδιά σε έναν κύκλο. Το κάθε παιδί αναφέρει το
όνομα από ένα ζώο που κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Κρατάμε στο χέρι μας ένα
σχοινί και αυτό πηγαίνει από παιδί σε παιδί δημιουργώντας ένα δίχτυ. Όταν
ολοκληρώσουμε τα ονόματα των ζώων έχει δημιουργηθεί ένας πολύ δυνατός ιστός.
Εκεί πάνω τοποθετούμε ένα μωρό- κούκλα. Σιγά σιγά όμως ένα ένα τα ζωάκια
εξαφανίζονται. Κάθε φορά ένα παιδάκι αφήνει το σχοινί και το δίχτυ
αποδυναμώνεται, μέχρι που το παιδάκι δεν έχει που να στηριχτεί και πέφτει κάτω.
Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει μια αλυσίδα και όλοι στηριζόμαστε σε αυτή.
Κατασκευάζουμε
το δικό μας ζωάκι. Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά φτιάχνουμε μια μολυβοθήκη
ζωάκι για να βάζουμε τα μολύβια μας
4η δραστηριότητα
Εργαστήριο 5ο
«αξιολόγηση και διάχυση
δράσεων»
Το 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο - Αξιολόγηση & Διάχυση δράσεων. Αποτελείται από 3 δραστηριότητες διάρκειας 1 διδακτικής ώρας
Ολοκληρώνουμε τον πίνακα KWLH. Συμπληρώνουμε τις δυο τελευταίες στήλες. Τι μάθαμε
και πως το μάθαμε.
2η
δραστηριότητα:
Συζητάμε με τα παιδιά για τους τρόπους που εμείς μπορούμε να
βοηθήσουμε τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.
3η δραστηριότητα:
Συμπληρώνουμε ατομικό φύλλο αξιολόγησης του προγράμματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου