Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Εργαστήρια γονέων «Κατανόηση και διαχείριση συμπεριφορών στην προσχολική ηλικία – Συναισθηματική ρύθμιση».

 

Στο πλαίσιο των δράσεων συνεργασίας σχολείου και οικογένειας πραγματοποιήθηκε το τελευταίο εργαστήριο γονέων της φετινής χρονιάς με θέμα «Κατανόηση και διαχείριση συμπεριφορών στην προσχολική ηλικία – Συναισθηματική ρύθμιση».

Μέσα σε ένα κλίμα επικοινωνίας, αποδοχής και ουσιαστικού διαλόγου, γονείς και εκπαιδευτικοί συναντηθήκαμε για να προσεγγίσουμε καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται, νιώθουν και αντιδρούν τα παιδιά στην προσχολική ηλικία.

Συζητήσαμε για το πώς λειτουργεί ο παιδικός εγκέφαλος και για το γεγονός ότι πολλές δεξιότητες που εμείς θεωρούμε αυτονόητες, για τα μικρά παιδιά αποτελούν ακόμη μια διαδικασία μάθησης και εξέλιξης. Παράλληλα, αναφερθήκαμε στις προκλήσεις της σύγχρονης καθημερινότητας, στα πολλά ερεθίσματα που δέχονται τα παιδιά και στη σημασία του χρόνου χωρίς υπερβολική διέγερση, ώστε να μπορούν να ηρεμούν, να δημιουργούν και να συνδέονται με τον εαυτό τους.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συναισθηματική ρύθμιση και στον ρόλο του ενήλικα ως «συνοδοιπόρου» στη διαδικασία αυτή. Τα παιδιά δεν μαθαίνουν να διαχειρίζονται τα έντονα συναισθήματά τους μόνα τους· χρειάζονται έναν ήρεμο και υποστηρικτικό ενήλικα που θα τα βοηθήσει να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και σταδιακά να ρυθμίσουν αυτό που νιώθουν.

Αναζητήσαμε πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης δύσκολων στιγμών, με βασική ιδέα ότι το παιδί χρειάζεται έναν ενήλικα που θα το βοηθήσει να ηρεμήσει και όχι απλώς να «σταματήσει» μια συμπεριφορά. Η φράση «Μένω – Δεν αλλάζω – Στηρίζω» αποτέλεσε έναν σημαντικό άξονα συζήτησης, υπενθυμίζοντας τη σημασία της σταθερότητας μαζί με την ενσυναίσθηση.

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ανταλλαγή σκέψεων, εμπειριών και προβληματισμών, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά πόσο σημαντική είναι η συνεργασία σχολείου και οικογένειας για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.

Γιατί όταν εκπαιδευτικοί και γονείς πορευόμαστε μαζί, δημιουργούμε ένα πιο ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου κάθε παιδί μπορεί να μεγαλώνει με κατανόηση, όρια, αποδοχή και αγάπη.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

Καλοκαιρινή γιορτή με το Δημοτικό Σχολείο



Μέσα σε ένα όμορφο καλοκαιρινό απόγευμα, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στην καλοκαιρινή γιορτή του Δημοτικού Σχολείου Συβότων, ένα έργο αφιερωμένο στην «Ειρήνη» του Αριστοφάνη. Η εκδήλωση αποτέλεσε μια όμορφη στιγμή συνεργασίας ανάμεσα στις δύο σχολικές βαθμίδες, αναδεικνύοντας τη συνέχεια, τη σύνδεση και τους δεσμούς που χτίζονται μέσα στη σχολική κοινότητα.
Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η συνάντηση των παιδιών που αποχαιρετούν το Δημοτικό Σχολείο και ανοίγουν τα φτερά τους για το επόμενο βήμα, με τα νήπια μας που ετοιμάζονται να περάσουν το κατώφλι του Δημοτικού την επόμενη σχολική χρονιά. Ένας συμβολικός αποχαιρετισμός και ταυτόχρονα μια ζεστή υποδοχή, γεμάτη συγκίνηση και όμορφες ευχές για το μέλλον.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την εξαιρετική προσπάθεια και ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ξενοδοχείο Sivota Retreat για τη φιλοξενία της εκδήλωσης.
Ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο καλοκαίρι!!!












Περιβαλλοντική Δράση: Υποθαλάσσιος καθαρισμός στο λιμάνι Συβότων


Το Νηπιαγωγείο Συβότων συμμετείχε με μεγάλη χαρά στη δράση υποθαλάσσιου καθαρισμού που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι.
Η ANTIPOLLUTION, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης αποβλήτων στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο, σε συνεργασία με την “Θέτις Καταδυτική” και τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, διοργάνωσαν μία ιδιαίτερα σημαντική περιβαλλοντική δράση με στόχο την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων.
Τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν πως η προστασία της φύσης και της θάλασσας είναι ευθύνη όλων μας και πως ακόμη και οι μικρές πράξεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους διοργανωτές για την πρόσκληση και τη σπουδαία αυτή πρωτοβουλία!



Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026

«Προσέχω – Μαθαίνω – Νοιάζομαι»

Με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Προσέχω – Μαθαίνω – Νοιάζομαι».
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να συζητήσουν για την ασφάλεια στη θάλασσα, τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε όταν βρισκόμαστε στην παραλία ή σε ένα σκάφος, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας.
Μέσα από μια ενδιαφέρουσα και διαδραστική παρουσίαση, οι μικροί μαθητές έμαθαν πολύτιμες πληροφορίες για την πρόληψη ατυχημάτων, τη σημασία της υπευθυνότητας και του σεβασμού προς το θαλάσσιο περιβάλλον, ενώ είχαν την ευκαιρία να θέσουν τις δικές τους ερωτήσεις και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
Ευχαριστούμε θερμά το Λιμενικό Σώμα για την επίσκεψη και την ουσιαστική ενημέρωση που προσέφερε στα παιδιά μας. Τέτοιες δράσεις συμβάλλουν στην καλλιέργεια στάσεων και αξιών που ενισχύουν την ασφάλεια, την υπευθυνότητα και την αγάπη για τη θάλασσα.
 Μαθαίνουμε να προσέχουμε, να νοιαζόμαστε και να απολαμβάνουμε με ασφάλεια το καλοκαίρι!









3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: " Σταγόνα - Σταγονίτσα, Σώσε το Νερό"


Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα ταξίδι γνωριμίας με το νερό, έναν πολύτιμο φυσικό πόρο που αποτελεί πηγή ζωής για τον άνθρωπο, τα ζώα και τα φυτά. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, πειράματα, καλλιτεχνικές δημιουργίες και δράσεις ευαισθητοποίησης, ανακάλυψαν τη σημασία του νερού στην καθημερινή μας ζωή και έμαθαν τρόπους προστασίας και εξοικονόμησής του.

Τι είναι για μένα το νερό;
Το ταξίδι μας ξεκίνησε με την εξερεύνηση των εμπειριών και των γνώσεων των παιδιών γύρω από το νερό. Μέσα από τη δραστηριότητα «Βροχή από λέξεις», τα παιδιά ζωγράφισαν και συζήτησαν όλα όσα τους θυμίζει το νερό, όπως η βροχή, η θάλασσα, τα ποτάμια και το μπάνιο. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε θεατρικά παιχνίδια με παγωμένες εικόνες, αναπαριστώντας με το σώμα τους διάφορες μορφές και χρήσεις του νερού. Μέσα από τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω – Νομίζω – Αναρωτιέμαι» παρατήρησαν εικόνες και
 εξέφρασαν τις σκέψεις και τις απορίες τους. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε την παρατηρητικότητα, την έκφραση και τη σύνδεση των παιδιών με το θέμα.

Σάββατο 30 Μαΐου 2026

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – «Ήρωες της Ανακύκλωσης»

 

 «Ήρωες της Ανακύκλωσης» 

Στο πλαίσιο του 4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα το περιβάλλον, την ανακύκλωση και τη ρομποτική, οι μικροί μας μαθητές έγιναν πραγματικοί «Ήρωες της Ανακύκλωσης» μέσα από μια σειρά βιωματικών STEM δράσεων που συνδύασαν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την τεχνολογία και την οικολογική συνείδηση.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε με συζήτηση γύρω από το περιβάλλον και τα απορρίμματα. Μέσα από εικόνες, παρατήρηση και ανταλλαγή ιδεών, τα παιδιά προβληματίστηκαν για το πώς μοιάζει μια καθαρή και μια βρώμικη γειτονιά, ενώ αναζήτησαν σημεία στο σχολείο και στη γειτονιά όπου υπάρχουν σκουπίδια. Δημιουργήσαμε όλοι μαζί έναν εννοιολογικό χάρτη με όσα ήδη γνωρίζαμε για την ανακύκλωση και σκεφτήκαμε πώς ένα «έξυπνο ρομπότ» θα μπορούσε να βοηθήσει τον πλανήτη μας.


Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα διαφορετικά υλικά και τις συσκευασίες της καθημερινότητάς μας. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι καθαρές συσκευασίες, τις παρατήρησαν, τις ταξινόμησαν και έμαθαν να ξεχωρίζουν το χαρτί, το πλαστικό, το γυαλί, το μέταλλο και τα οργανικά υλικά. Δημιουργήσαμε τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης μέσα στην τάξη και εξασκηθήκαμε στο να πετάμε σωστά τα απορρίμματά μας, κατανοώντας πως ακόμη και μια μικρή καθημερινή συνήθεια μπορεί να βοηθήσει το περιβάλλον.

Η ανακύκλωση συνδυάστηκε στη συνέχεια με τη ρομποτική και την υπολογιστική σκέψη μέσα από τη χρήση του Bee-bot. Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, συνεργάστηκαν για να προγραμματίσουν το μικρό ρομπότ και να το οδηγήσουν στους σωστούς κάδους ανακύκλωσης. Μέσα από παιχνίδι, δοκιμή, λάθη και επανασχεδιασμό, εξασκήθηκαν στον προγραμματισμό, στη στρατηγική σκέψη και στην επίλυση προβλημάτων, κατανοώντας πως η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ένα από τα πιο δημιουργικά εργαστήρια ήταν η κατασκευή της δικής μας οικολογικής πόλης από ανακυκλώσιμα υλικά. Με κουτιά, καπάκια, χαρτόνια, καλαμάκια και άλλα επαναχρησιμοποιούμενα υλικά, τα παιδιά δημιούργησαν σπίτια, εργοστάσια ανακύκλωσης, κάδους και δρόμους, δίνοντας ζωή σε μια μικρή πόλη που σέβεται το περιβάλλον. Η φαντασία, η συνεργασία και η καλλιτεχνική έκφραση πρωταγωνίστησαν σε κάθε δημιουργία.



Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε και η περιβαλλοντική δράση καθαρισμού της παραλίας του χωριού μας σε συνεργασία με την εταιρεία Antipollution. Οι δύτες παρουσίασαν στα παιδιά τον εξοπλισμό τους, μίλησαν για τη σημασία της προστασίας των θαλασσών και καθάρισαν τον βυθό της παραλίας μπροστά στα μάτια τους. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν βιωματικά πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το φυσικό περιβάλλον και να προστατεύουμε τη θάλασσα από τα απορρίμματα. Η δράση ολοκληρώθηκε με μια ομαδική κατασκευή με θέμα «Ο βυθός», φτιαγμένη από ανακυκλώσιμα υλικά.


Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με δραστηριότητες αξιολόγησης και αναστοχασμού. Τα παιδιά μοιράστηκαν όσα έμαθαν, όσα τους άρεσαν περισσότερο και όσα θα ήθελαν να ξανακάνουν. Μέσα από παιχνίδια, φύλλα αυτοαξιολόγησης και ρουτίνες σκέψης, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και συνειδητοποίησαν πως ακόμη και οι μικρές πράξεις μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά για τον πλανήτη μας.

Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, τα παιδιά δεν έμαθαν μόνο τι είναι η ανακύκλωση. Έμαθαν να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να σκέφτονται λύσεις, να σέβονται το περιβάλλον και να νιώθουν πως και τα ίδια μπορούν να γίνουν μικροί ενεργοί πολίτες που φροντίζουν τη Γη μας. 

Τετάρτη 27 Μαΐου 2026

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων "Από τον σπόρο στο πιάτο μας"

  "Το ταξίδι του σπόρου"

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αυτή τη χρονιά συνεχίζουμε το ταξίδι μας στον κόσμο της τροφής με το θέμα «Από τον σπόρο στο πιάτο μας». Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς τα τρόφιμα μεγαλώνουν, ποια μέρη των φυτών τρώμε, πώς φτάνουν στο πιάτο μας και ποια σχέση έχει όλο αυτό με την υγεία τους και τη φροντίδα του περιβάλλοντος.

 Τα μέρη του φυτού και η βιωματική μάθηση

Η πρώτη δραστηριότητα μας βοήθησε να γνωρίσουμε τα μέρη του φυτού που καταναλώνουμε. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα μεγάλο παζλ, «χτίζοντας» φυτά με χαρτόνι και κολλώντας πάνω τις σωστές τροφές. Μαζί ανακαλύψαμε ποια λαχανικά είναι ρίζες, ποια φύλλα, ποια άνθη και ποιοι καρποί. Στη συνέχεια, μέσα από ένα memory φυτών & τροφών, τα παιδιά συνέδεσαν το κάθε φυτό με το μέρος του που τρώμε, μαθαίνοντας με παιχνιδιάρικο και οπτικό τρόπο τη θρεπτική αξία των φυτικών τροφών. Μέσα από συζήτηση και παρατήρηση, κατανόησαν ότι δεν τρώμε όλο το φυτό αλλά επιλέγουμε τα μέρη που μας θρέφουν.

Δημιουργικότητα στο πιάτο μου

Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους πιάτο. Ζωγράφισαν ή κόλλησαν φυτικές τροφές που τους αρέσουν, ενώ συνδέσαμε κάθε τροφή με το μέρος του φυτού από το οποίο προέρχεται. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι τα φαγητά που τρώνε προέρχονται από τη φύση και ότι η διατροφή τους μπορεί να είναι ταυτόχρονα νόστιμη και υγιεινή. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε τη φαντασία, την έκφραση και τη θετική στάση προς τα λαχανικά και τα φρούτα.


 Το ταξίδι της τροφής και η φροντίδα της Γης

Μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης, τα παιδιά γνώρισαν την έννοια του οικολογικού αποτυπώματος με απλά λόγια. Κάθε τρόφιμο «ταξίδευε» από κοντά ή από μακριά, με τα παιδιά να κάνουν μικρά ή πολλά βήματα ανάλογα με την απόσταση. Έμαθαν ότι τα τοπικά τρόφιμα «κουράζουν» λιγότερο τη Γη, ενώ όσα έρχονται από μακριά χρειάζονται περισσότερες μεταφορές και ενέργεια. Με ζωγραφική, τα παιδιά δημιούργησαν μια χαμογελαστή ή κουρασμένη Γη, εκφράζοντας μέσα από χρώματα την οικολογική συνείδηση και τη σχέση μας με το περιβάλλον.

 Το φαγητό που μας κάνει δυνατό

Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι του εργαστηρίου ήταν η σύνδεση διατροφής και ενέργειας του σώματος. Μέσα από παιχνίδια και ζωγραφική, τα παιδιά κατανόησαν ότι διαφορετικά φαγητά προσφέρουν διαφορετική δύναμη: τα λαχανικά και φρούτα μάς δίνουν «δύναμη που κρατά» ενώ τα γλυκά και το fast food «δίνουν δύναμη για λίγο». Μέσα από δραστηριότητες κίνησης, τα παιδιά έδειξαν τη δύναμή τους και συνειδητοποίησαν τη σημασία των ισορροπημένων επιλογών, μαθαίνοντας παράλληλα ότι «τρώμε απ’ όλα, αλλά όχι όλα κάθε μέρα».

Σχολείο και οικογένεια γίνονται μια ομάδα

Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας ενισχύθηκε μέσα απο μια ξεχωριστή δράση καλλιέργειας στο σπίτι. Κάθε παιδί ανέλαβε με τη βοήθεια της οικογένειάς του να φυτέψει σπόρους εποχής και αρωματικά φυτά χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως κεσεδάκια, φυτόχωμα και νερό.

Τα παιδιά φρόντιζαν καθημερινά τα μικρά τους φυτά, παρακολουθούσαν την ανάπτυξή τους και μοιράζονταν στην τάξη τις εμπειρίες και τις παρατήρήσεις τους. 


Όταν τα φυτά μεγάλωσαν και απέκτησαν τα πρώτα τους φύλλα είχε έρθει η στιγμή για τη μεταφύτευσή τους στο σχολικό λαχανόκηπο. Ήταν μια ξεχωριστή στιγμή συνεργασίας με τις οικογένειες η οποία ενίσχυσε τη σύνδεση ανάμεσα στο σχολείο, την οικογένεια και τη βιωματική μάθηση.

Οι γονείς ήρθαν στο σχολείο και όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι, φορέσαμε γάντια, σκαλίσαμε το χώμα και μεταφυτεύσαμε τα  φυτά μας στον κήπο.Τα παιδιά ένιωσαν περήφανα βλέποντας το φυτό τους να βρίσκει τη νέα του θέση στη γη, κατανοώντας βιωματικά τον κύκλο της φροντίδας, της ανάπτυξης και της ευθύνης.







Μάθαμε τα ονόματά τους και τα γράψαμε σε ταμπελάκια


 

Μετά τη μεταφύτευση των φυτών στον σχολικό μας λαχανόκηπο, τα παιδιά ανέλαβαν καθημερινά τη φροντίδα τους με μεγάλο ενθουσιασμό και υπευθυνότητα. Πότιζαν τα φυτά, παρατηρούσαν τις αλλαγές στην ανάπτυξή τους και φρόντιζαν να διατηρείται το χώμα υγρό και καθαρό. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καλλιέργησαν την αίσθηση της ευθύνης, της συνεργασίας και του σεβασμού προς τη φύση, κατανοώντας πως κάθε φυτό χρειάζεται αγάπη, υπομονή και φροντίδα για να μεγαλώσει.

Οι «Ντετέκτιβ του Λαχανόκηπου»

Η δράση «Οι Ντετέκτιβ του Λαχανόκηπου» αποτέλεσε μία από τις πιο αγαπημένες και δημιουργικές εμπειρίες των παιδιών κατά τη διάρκεια του προγράμματός μας. Οι μικροί μαθητές μεταμορφώθηκαν σε εξερευνητές της φύσης και ανέλαβαν έναν πολύ σημαντικό ρόλο: να παρατηρούν, να φροντίζουν και να προστατεύουν τα φυτά του σχολικού μας κήπου.

Χωρισμένα σε ομάδες, τα παιδιά επισκέπτονταν συστηματικά τον λαχανόκηπο και πραγματοποιούσαν παρατηρήσεις όπως αληθινοί μικροί επιστήμονες. Μετρούσαν το ύψος των φυτών, παρατηρούσαν τον αριθμό και το χρώμα των φύλλων, εντόπιζαν αλλαγές στην ανάπτυξή τους και συζητούσαν τι μπορεί να χρειάζεται κάθε φυτό για να μεγαλώσει σωστά.

Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό συμπλήρωναν τα «ημερολόγια των ντετέκτιβ», όπου κατέγραφαν τις παρατηρήσεις τους μέσα από ζωγραφιές, σύμβολα και απλές καταγραφές. Παράλληλα, αντάλλασσαν απόψεις, έκαναν υποθέσεις και πρότειναν λύσεις όταν κάποιο φυτό χρειαζόταν περισσότερο νερό ή φροντίδα.

Η δράση βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας και υπευθυνότητας, ενώ παράλληλα καλλιέργησε την υπομονή, τη φροντίδα και τον σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον. Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία, ο λαχανόκηπος μετατράπηκε σε ένα ανοιχτό εργαστήριο μάθησης, όπου κάθε μέρα έκρυβε μια νέα ανακάλυψη.

Η  συγκομιδή του λαχανόκηπου

Ύστερα από εβδομάδες φροντίδας, παρατήρησης και καθημερινής ενασχόλησης με τα φυτά μας, έφτασε η πιο χαρούμενη στιγμή του προγράμματός μας: η συγκομιδή των λαχανικών του σχολικού μας κήπου.


Με μεγάλο ενθουσιασμό τα παιδιά βγήκαν στον λαχανόκηπο και άρχισαν να συλλέγουν τα λαχανικά που είχαν καλλιεργήσει με τα ίδια τους τα χέρια. 



Παρατηρήσαμε τη συγκομιδή μας και ξεχωρίσαμε τα φύλλα απο τους βλαστούς. Μυρίσαμε τα αρωματικά φυτά και παίξαμε παιχνίδια όσφρησης. 



Πλύναμε προσεκτικά τα λαχανικά και συμμετείχαμε όλοι μαζί στην παρασκευή μιας φρέσκιας σαλάτας στην τάξη. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία τα παιδιά κατανόησαν τη σύνδεση της καλλιέργειας με την υγιεινή διατροφή και ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας και της συνεργασίας.

Η δράση αποτέλεσε το επιστέγασμα όλης της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς τα παιδιά είδαν έμπρακτα πως η φροντίδα, η υπομονή και η συνεργασία μπορούν να οδηγήσουν σε ένα όμορφο αποτέλεσμα. Παράλληλα, ενισχύθηκαν η αυτονομία, η υπευθυνότητα και ο σεβασμός προς τη φύση και τους καρπούς της γης.

Ο σχολικός μας λαχανόκηπος δεν ήταν απλώς ένας χώρος καλλιέργειας φυτών, αλλά ένα ζωντανό περιβάλλον μάθησης, εμπειριών και χαράς, που χάρισε στα παιδιά πολύτιμες αναμνήσεις και γνώσεις.

 

Αναστοχασμός και αξιολόγηση

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με παιχνίδι γνώσεων και φύλλο αξιολόγησης, όπου τα παιδιά ανασκόπησαν όσα έμαθαν, εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους. Μέσα από αυτή την ολοκληρωμένη εμπειρία, τα παιδιά έμαθαν με βιωματικό τρόπο για τη διατροφή, τη βιωσιμότητα, την οικολογική ευαισθησία και τη σύνδεση της τροφής με το σώμα και τη Γη.

Το μικρό μας βιβλίο «Το ταξίδι του σπόρου» 

Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του ατομικό βιβλίο με τίτλο «Το ταξίδι του σπόρου», το οποίο λειτούργησε και ως εργαλείο τελικής αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας.

Μέσα στο βιβλίο τα παιδιά αποτύπωσαν τις γνώσεις και την εμπειρία τους  σχετικά με την ανάπτυξη των φυτών και τη φροντίδα του λαχανόκηπου. Το βιβλίο επέτρεψε την παρακολούθηση της εξέλιξης της σκέψης και της κατανόησής τους, καθώς και την έκφραση ιδεών, συναισθημάτων και προσωπικών βιωμάτων.

Παράλληλα, αποτέλεσε ένα πολύτιμο μέσο αναστοχασμού και ανατροφοδότησης, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να θυμηθούν, να οργανώσουν και να παρουσιάσουν όσα έμαθαν μέσα από τις βιωματικές δράσεις του προγράμματος.






Πέμπτη 14 Μαΐου 2026

Οι μικροί παραμυθοεξερευνητές σε δράση!


Μέσα από τη δανειστική βιβλιοθήκη, τα βιβλία ταξίδεψαν στα σπίτια και έγιναν αφορμή για δημιουργία, παιχνίδι και συνεργασία με τους γονείς.
Κατασκευές, παζλ, νέες ιστορίες, παρουσιάσεις και… πολύς ενθουσιασμός γέμισαν την τάξη μας!
Γιατί τα παραμύθια δεν είναι μόνο ιστορίες…
είναι στιγμές που μοιραζόμαστε !!!