Πριν απο λίγες μέρες μια αξιέπαινη πράξη έλαβε χώρα στο νηπιαγωγείο μας. Μια οικογένεια μαθήτριάς μας θέλησε να κάνει μια δωρεά στο σχολείο μας. Αποφασίσαμε απο κοινού ότι η καλύτερη επένδυση θα ήταν η αγορά βιβλίων.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα βιβλία, τα ξεφύλλισαν προσεκτικά και ανυπομονούμε να τα διαβάσουμε όλα ένα προς ένα. Ευχαριστούμε πολύ τον Σαμπάν Μεζάν και την Μαρία Κριστίνα Στεφάν για την πολύ γενναιόδωρη αυτή κίνηση.
STEAM και η Γη γυρίζει Ένα πρόγραμμα για τους Πλανήτες και το Διάστημα
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι να μάθουν τα
παιδιά ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά
αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με
επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά
του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο
Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο
σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που
προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες
οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.\
Ακολουθία εργαστηρίων
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου
έχει τίτλο «Γνωριζόμαστε από κάπου;». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες
με συνολική διάρκεια 1,5 διδακτικής ώρας.
1η
δραστηριότητα
Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι
γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και φτιάχνουμε
έναν εννοιολογικό χάρτη στο διαδραστικό μας πίνακα
2η δραστηριότητα
Βλέπουμε
το βίντεο από το YouTube «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό
Σύστημα» και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες)
3η
δραστηριότητα
Φτιάχνουμε ένα παζλ με το
ψηφιακό εργαλείο jigsawplanet με τον Ήλιο τη Γη Και τη
Σελήνη
«Η
ορχήστρα των συναισθημάτων» Ένα βιωματικό πρόγραμμα για
τα συναισθήματα
Θεματικός Κύκλος:
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υπό ενότητες:
ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι να μάθουν τα παιδιά
να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να τα εκφράζουν, να κατανοούν ότι οι
άλλοι μπορεί να έχουν διαφορετικά συναισθήματα από τα ίδια και να μάθουν να τα
διαχειρίζονται σωστά.
Ακολουθία εργαστηρίων
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 1ου
θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Ο κήπος των συναισθημάτων». Αποτελείται από 6 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 2,5 διδακτικών
ωρών.
1η
δραστηριότητα
Το τραγούδι των
συναισθημάτων https://www.youtube.com/watch?v=fob20nSX7Mk. Ακούμε με τα παιδιά το
τραγούδι και αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα που μόλις παρακολουθήσαμε. Τα παιδιά
μας περιγράφουν δικές τους στιγμές που βίωσαν κάποιο από τα συναισθήματα
2η δραστηριότητα
Παιχνίδια αναγνώρισης συναισθημάτων
·Κάθε παιδί λέει καλημέρα
χρησιμοποιώντας ένα συναίσθημα και τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να
αναγνωρίσουν ποιο είναι
·Ακούμε ήχους, βλέπουμε
εικόνες και μαντεύουμε το συναίσθημα. Συνδυάζουμε κάθε συναίσθημα με ένα ήχο
και ένα χρώμαΣε στεφάνια έχουμε
τοποθετήσει το χρώμα του συναισθήματος. Με μουσική τα νήπια κινούνται στον χώρο
ελεύθερα. Στην συνέχεια, σε ζευγάρια ή ομάδες, όταν σταματήσει η μουσική θα
πρέπει να βρουν το σωστό χρώμα , βγάζοντας και τον σωστό ήχο.
3η
δραστηριότητα
Παιχνίδια
συναισθημάτων με μουσική
Ακούμε τραγούδια εξερευνώντας τα συναισθήματα που μας
προκαλούν. Την πρώτη φορά που τα ακούμε σηκωνόμαστε και χορεύουμε με τη
μουσική. Τη δεύτερη φορά προσπαθούμε να αποτυπώσουμε τα συναισθήματα που
εκφράζει η μουσική στο πρόσωπό μας. Την Τρίτη φορά αναπαριστούμε το συναίσθημα
αυτό με κίνηση και έκφραση μαζί. Βάζουμε τα τραγούδια με γρήγορες εναλλαγές και
εκφράζουμε το σωστό συναίσθημα κάθε φορά.
4η
δραστηριότητα
Τα
σπίτια των συναισθημάτων
Έχουμε δημιουργήσει 6 διαφορετικά σπίτια στα οποία
δίνουμε ένα συναίσθημα και ένα αριθμό. Μέσα σε κάθε σπίτι υπάρχουν μικρές
εικόνες με το αντίστοιχο συναίσθημα. Τα παιδιά ένα ένα ρίχνουν το ζάρι και
ανάλογα με τον αριθμό που τυχαίνουν πηγαίνουν στο αντίστοιχο σπίτι τραβάνε μια
κάρτα συναισθήματος και περιγράφουν μια προσωπική τους στιγμή που ζήσανε αυτό
το συναίσθημα. Το παιχνίδι επαναλαμβανεται ώσπου να διαλέξουν όλα τα
συναισθηματα.
5η
δραστηριότητα Ομαδική
εργασία. Τα μπαλόνια των συναισθημάτων
Σχεδιάζουμε 6 μεγάλα
μπαλόνια τα ζωγραφίζουμε με το χρώμα που έχουμε αποφασίσει για κάθε συναίσθημα
και μέσα τους κολλάμε τις εικόνες από τα σπιτάκια των συναισθημάτων
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ
ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υπό ενότητες:
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
«Ο
ξένος, ο άλλος, εγώ!»
Ένα βιωματικό πρόγραμμα για
την διαφορετικότητα
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι να
γνωρίσουν τα παιδιά τη διαφορετικότητα σε όλες τις μορφές, την ξενοφοβία και το
ρατσισμό, να μάθουν να βλέπουν θετικά τους άλλους μέσα από μια ποικιλία
βιωματικών δραστηριοτήτων
Ακολουθία εργαστηρίων
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 3ου
θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Είμαστε ίδιοι, είμαστε διαφορετικοί». Αποτελείται
από 4 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια
2 διδακτικές ώρες.
1η
δραστηριότητα
Θεατρικό
παιχνίδι: Ελάτε να γνωριστούμε Λέμε στα παιδιά ότι βρισκόμαστε σε ένα μέρος που δε
γνωρίζουμε κανένα και αρχίζουμε να περπατάμε στο χώρο με τη συνοδεία ήρεμης
μουσικής κοιτώντας μόνο τα παπούτσια των γύρω μας. Παρατηρούμε ότι όλα είναι
διαφορετικά. Η μουσική αλλάζει, νιώθουμε πιο άνετα και αρχίζουμε να κοιτάμε τα
ρούχα των γύρω μας. Παρατηρούμε κάθε λεπτομέρεια. Με κάθε αλλαγή της μουσικής
παρατηρούμε πρώτα τα μαλλιά, την επόμενη τα μάτια, ώσπου έρχεται η στιγμή που
μπορούμε να τους χαιρετήσουμε από μακριά χωρίς να μιλάμε. Τους χαιρετάμε με
χειραψία και λέμε «χαίρω πολύ» και την επόμενη τους αγκαλιάζουμε. Τι κι αν
είμαστε διαφορετικοί; Μόλις γίναμε φίλοι. 2η
δραστηριότητα
Παιχνίδι
γνωριμίας : Πόσο μοιάζουμε; Αυτή η σύντομη δραστηριότητα θα δώσει την ευκαιρία στα
παιδιά να μιλήσουν με διαφορετικά άτομα της τάξη τους και να ανακαλύψουν κάτι
το ένα για το άλλο. Ζητάμε από το παιδιά να διασκορπιστούν και να σταθούν
σε ένα σημείο στο δωμάτιο. Χτυπάμε το ταμπουρίνο μια φορά και τα παιδιά αρχίζουν
να κινούνται στο χώρο. Όταν ξαναχτυπήσουμε το ταμπουρίνο, τα παιδιά θα πρέπει
να σταματήσουν και να δημιουργήσουν ζευγάρια με το πρόσωπο που στέκεται πιο
κοντά τους Ζητάμε από τα παιδιά να εντοπίσουν μια ομοιότητα και
μια διαφορά με το ζευγάρι τους και να τη μοιραστούν με τους φίλους τους.
Επαναλαμβάνουμε τη δραστηριότητα ακόμα μια φορά αλλά αυτή τη φορά ζητάμε από τα
παιδιά να εντοπίσουν δύο ομοιότητες και δύο διαφορές. Έπειτα, επαναλαμβάνουμε
για τελευταία φορά, ζητώντας τους να εντοπίσουν τρεις ομοιότητες και τρεις
διαφορές. 3η δραστηριότητα
Ας
διαβάσουμε μια ιστορία :Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας Διαβάζουμε την ιστορία του Έλμερ και συζητάμε με τα
νήπια για ό,τι τους έκανε εντύπωση 4η
δραστηριότητα
Ομαδική εργασία: η ξεχωριστή πολιτεία των ζώων Το κάθε παιδί αποφασίζει να φτιάξει το δικό του
ξεχωριστό ζώο επιλέγοντας ποιο ζώο θα είναι και ποιο σχήμα θα χρησιμοποιήσει
για να το φτιάξει (τετράγωνο, τρίγωνο, κύκλους, καρδιά, αστέρι). Μόλις
ολοκληρωθούν τα σχέδια τα ενώνουμε όλα μαζί σε ένα κολλάζ και παρατηρούμε
ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα τους. Στο τέλος ονομάζουμε την διαφορετική
πολιτεία των φίλων μας.
Το Νηπιαγωγείο Συβότων συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο
The Secret of the Easter Egg
Το μυστικό του Πασχαλινού αυγού
Οι γιορτές είναι ο καλύτερος τρόπος για να παρακινήσουμε τους μικρούς μας μαθητές να μάθουν παραδόσεις από διάφορα αγγλόφωνα μέρη στην Ευρώπη. Να γνωρίσουν καινούριους μαθητές να ανταλλάξουν έθιμα και ιδέες και να συνεργαστούν πάνω σε ένα κοινό πρόγραμμα.
Ο κύριος στόχος αυτού του έργου είναι η ανάπτυξη των γνώσεων των μαθητών μας για άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τις παραδόσεις και τα έθιμά τους.σε παιδιά ηλικίας 3-6 ετών.
Οι χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε είναι η Ισπανία, η Ρουμανία, η Σλοβακία, η Ιταλία, η Λιθουανία και η Κροατία.
Η νικήτρια μασκότ του διαγωνισμού που κάναμε ταξιδεύει σε όλες τις χώρες για να συγκεντρώσει πασχαλινά αυγά. Μια συνεργατική ιστορία ανάμεσα στις χώρες του έργου