Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023

Οι κανόνες της τάξης μας

 Ένα απο τα πιο σημαντικά πράγματα στο νηπιαγωγείο είναι οι κανόνες που πρέπει να έχουμε στο σχολείο μας. Τα νήπια συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διαδικασία και συζητάμε για το ποια πράγματα είναι καλό να γίνονται στο σχολείο και ποια όχι. Έτσι κατανοούν και ακολουθούν καλύτερα τους κανόνες για τη σωστή λειτουργία της τάξης μας. 

Για την καλύτερη κατανόηση των κανόνων ετοιμάσαμε εικόνες με συμπεριφορές αποδεκτές και όχι και κάθε παιδί διαλεγοντας μια εικόνα την τοποθετούσε στο σωστό πίνακα. Στον πράσινο πίνακα βάζαμε αυτές που είναι καλό να ακολουθούμε και στον κόκκινο αυτές που δε θα πρέπει να ακολουθούμε



Bee Bot, η μικρή μας μελισσούλα και τα σχήματα

 Στο νηπιαγωγείο μας ήρθε η Bee Bot, το μικρό μας ρομποτ-μέλισσα και μας βοήθησε να ταξιδέψουμε στα σχήματα. Η ιδέα της μελισσούλας ενθουσίασε τους μικρούς μας μαθητές που συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη δράστηριότητα.

Χρησιμοποιήσαμε τα σχήματα που έχουμε μάθει σε διάφορα χρώματα πάνω στο ταμπλό της Beebot


Ετοιμάσαμε κάρτες με τα αντίστοιχα σχήματα και χρώματα


και το παιχνίδι ξεκίνησε. Κάθε παιδί διάλεγε μια κάρτα έλεγε το σχήμα και το χρώμα του το έβρισκε στο ταμπλό και έπρεπε στη συνέχεια να προγραμματίσει τη beebot να πάει σε αυτό το σχήμα. 












Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα etwinning

 Το καινούριο μας etwinning ξεκινάει.

 Ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα το οποίο συνδημιουργήσαμε με ένα νηπιαγωγείο  της γειτονικής Τουρκίας. 

Ο τίτλος είναι "WHAT DOES THE PUPPET TELL US? DESIGN AND PLAY


Στο πρότζεκτ αυτό θα συμμετέχουν 24 δάσκαλοι από 4 χώρες την Ελλάδα, την Τουρκία, την Βουλγαρία, τη Ρουμανία  και το αντικείμενο θα είναι οι κούκλες

 Το κουκλοθέατρο έχει μεγάλη επίδραση στην ανάπτυξη των παιδιών, ιδιαίτερα στην προσχολική περίοδο. Οι μαριονέτες παίζονται συχνά από τα παιδιά και μερικές φορές ο δάσκαλος μπορεί να τις χρησιμοποιήσει ως εργαλείο αφήγησης. Τα παιδιά μπορούν εύκολα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους υιοθετώντας την προσωπικότητα της μαριονέτας που παίζουν, ενώ η γλωσσική τους ανάπτυξη και η ανάπτυξη της φαντασίας τους επηρεάζονται επίσης θετικά. 

Στόχος λοιπόν του προγράμματος είναι να δοθεί η δυνατότητα σε παιδιά ηλικίας 3-6 ετών να εκφραστούν καλύτερα, να αναπτύξουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, να υποστηρίξουν ιδιαίτερα τους κοινωνικο-αισθητηριακούς και γλωσσικούς τους τομείς ανάπτυξης.

ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ


Οι μαθητές μας συστήνονται.....


Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Chatterkids και τις ζωγραφιές των παιδιών δημιουργήσαμε μια παρουσίαση διαφορετική όπως φαίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο...



Μια συνεργατική δράση μεταξύ των εκπαιδευτικών ήταν να δημιουργήσουν ένα βιβλίο με τα αξιοθέατα της κάθε περιοχής που βρίσκεται το σχολείο. Η Kuka ταξιδεύει λοιπόν στις χώρες και μας συστήνει όμορφα μέρη.


Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και δημιουργήσαμε το παζλ της καρδιάς μας με όλα τα δικαιώματα μας

Πραγματοποιήσαμε τα πρώτα μας webinar. Μια συνάντηση έγινε ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς του πρότζεκτ και μια δεύτερη ανάμεσα στους μαθητές μοιρασμένους σε μικρότερες ομάδες. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Είπαμε τα ονόματά μας, τραγουδήσαμε ένα τραγούδι που είναι κοινό σε όλες τις γλώσσες (χαρωπά τα δυο μου χέρια) και χορέψαμε όλοι μαζί





Οι μαθητές συνεργάστηκαν στη δημιουργία του logo του προγράμματος.



                                                                       Το logo μας


και παίξαμε παζλ με αυτό


Δημιουργήσαμε μια γωνιά με τις κούκλες που είχαμε ήδη στο σχολείο μας και προετοιμάσαμε το κουκλοθέατρό μας για να ξεκινήσουμε


Ετοιμάσαμε τις πρώτες μας κούκλες. Χρησιμοποιώντας απο μια κάλτσα δημιουργήσαμε τις δικές μας γαντόκουκλες







Συνεργαστήκαμε με τους φίλους μας απο τις άλλες χώρες για να δημιουργήσουμε μια ιστορία για μια κούκλα που έχασε το χαμόγελό της. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη χρήση ενός λογισμικού για τη δημιουργία εικόνας με τη χρήση της AI (τεχνητής νοημοσύνης) 





Την ιστορία μπορείτε να τη δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο




Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με ζευγάρια απο κούκλες στο διαδραστικό μας πίνακα




Δημιουργήσαμε τις επόμενες κούκλες μας με ξυλάκια και με χάρτινα ποτήρια







Σε μια συνεργατική δράση με όλους τους φίλους μας δημιουργήσαμε χιονάνθρωπο με τεχνητό χιόνι και με την εφαρμογή chatterkids τον βοηθήσαμε να δώσει συμβουλές για όσα πρέπει να κάνουμε και να προσέχουμε το χειμώνα




Μιλήσαμε για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και τι θα πρέπει να προσέχουμε κι ας είμαστε μικροί ακόμα και παίξαμε ένα escape room game χρησιμοποιώντας σαν κλειδί για να ξεκλειδώσουμε τις πόρτες των δωματίων όσα μάθαμε. 

Για την παγκόσμια ημέρα παραμυθιού δημιουργήσαμε ένα βιντεάκι με τους μικρούς μας μαθητές να λένε τι σημαίνει για αυτούς το παραμύθι. Τη συνεργατική δουλειά θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο
                                                             World fairy tale day

Τον Μάρτιο συνεχίσαμε δημιουργώντας τις δικές μας κούκλες απο ξύλινα κουτάλια. Τις ντύσαμε με την εθνική μας ενδυμασία και τους δώσαμε κίνηση δημιουργώντας μια υπέροχη συνεργατική δράση 



Διασκεδάσαμε σπάζοντας τον κώδικα και δίνοντας απάντηση στον γρίφο "i feel like this when im in  the dark. How do i feel?"



Ζητήσαμε απο τους γονείς να έρθουν στο σχολείο μας και να μας διαβάσουν μια ιστορία απο τη χώρα τους. Ακούσαμε τραγούδια στη μητρική τους γλώσσα.

Τον Απρίλιο δημιουργήσαμε τις τελευταίες μας κούκλες απο χαρτί. Επιλέξαμε σχέδια απο ζωάκια και στη συνέχεια τα χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε μικρές ιστορίες για το κουκλοθέατρό μας βασισμένες σε δυο μεγάλες αξίες την καλοσύνη και την ευγένεια




Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι φτιαγμένο απο τους φίλους μας 


Και δημιουργήσαμε μια συνεργατική ζωγραφική με τον παρδαλό ελέφαντα Ελμερ

Για την ημέρα etwinning συνεργαστήκαμε όλα τα σχολεία και δημιουργήσαμε μια υπέροχη αφίσα 






Τελικά προϊόντα του έργου μας

Η εικονική απεικόνιση του πρότζεκτ


STEAM βιβλίο δραστηριοτήτων



Βιβλίο με γλωσσικές δραστηριότητες (pre-story activity book)



Το τραγούδι του προγράμματός μας με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης



Πραγματοποιήθηκαν οι τελικές  συναντήσεις μαθητών και εταίρων κατά τη λήξη του προγράμματος





Έγινε μια παρουσίαση του προγράμματος κατά την ολοκλήρωσή του στους μαθητές


Θυμηθήκαμε όλα όσα ετοιμάσαμε και αυτό μας γέμισε με αίσθημα πληρότητας και ικανοποίησης


Πηραμε τα πιστοποιητικά μας και είμαστε ενθουσιασμένοι




Το πρόγραμμά μας τελείωσε αφήνοντας μια θετική επίγευση. Οι μαθητές μας συνεργάστηκαν, έπαιξαν, διασκέδασαν και δημιούργησαν υπέροχες ιστορίες με τις όμορφες κούκλες μας ξεπερνώντας τις αρχικές δυσκολίες επικοινωνίας τους.