ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματικός Κύκλος: Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην
Τίτλος Προγράμματος: "Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου"
Διάρκεια: 6 εβδομάδες
Περίοδος Υλοποίησης: Νοέμβριος - Δεκέμβριος
Εργαστήριο 1: Γνωριμία με τον Ήρωα και την Ηρωίδα
Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες
Στόχοι: - Καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας, δημιουργικότητας, επικοινωνίας και κριτικής σκέψης - Ενίσχυση ενσυναίσθησης, γνωριμία με τον εαυτό και τους άλλους
Δραστηριότητες: 1. Ανάγνωση του “Σχετικά με εμάς” από το Ψηφιακό Ημερολόγιο
2. Παιχνίδι με κινήσεις ανάλογα με ποιον αφορά η πρόταση (Ήρωας/Ηρωίδα)
3. Επιλογή φίλου: κάθε παιδί τοποθετεί το όνομά του κοντά στον χαρακτήρα που προτιμά
4. Δημιουργία προσωπικών avatar με σιλουέτες και παρουσίασή τους στην ομάδα
Εργαστήριο 2: Προετοιμασία πριν το ταξίδι στη Χώρα των Ηρώων
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Στόχοι: - Κατανόηση αξιών που συνθέτουν την ασφαλή ψηφιακή πολιτεία - Συνεργασία και ενδυνάμωση ομαδικής ταυτότητας
Δραστηριότητες: 1. Δημιουργία αφίσας με τις αξίες των Ηρώων 2. Ζωγραφική: “Πώς φαντάζομαι τη Χώρα του Διαδικτύου” 3. Παρουσίαση σε ζευγάρια και συζήτηση για την ομάδα τους 4. Σύνδεση ζωγραφιών με τις αξίες της ομάδας
Εργαστήριο 3: Νοημοσύνη – Μοιράσου αλλά φυλάξου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Στόχοι: - Κατανόηση της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο - Διαχείριση προσωπικών δεδομένων
Δραστηριότητες: 1. Ανάλυση κόμικ με thumbs up/down σε δημόσιο/ιδιωτικό περιεχόμενο 2. Δημιουργία προφίλ (γιλέκο): τι μοιραζόμαστε - τι κρατάμε για τον εαυτό μας 3. Παιχνίδι “Βουνό της Επίγνωσης” (Interland) 4. Συζήτηση με ερωτήσεις αναστοχασμού
Εργαστήριο 4: Εγρήγορση – Μην την πατάς με την απάτη
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Στόχοι: - Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για απάτες στο διαδίκτυο - Ενίσχυση προσοχής σε ύποπτες ενδείξεις
Δραστηριότητες: 1. Ανάλυση κόμικ και εικονιδίων από το Ημερολόγιο 2. Βίντεο και παιχνίδι “Αλήθεια ή Ψέμα” 3. Interland – Ποτάμι της Αλήθειας: αναστοχασμός σε αληθοφάνεια
Εργαστήριο 5: Δύναμη – Κράτα καλά τα μυστικά σου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Στόχοι: - Κατανόηση της σημασίας ισχυρών κωδικών - Προστασία προσωπικών αντικειμένων και δεδομένων
Δραστηριότητες: 1. Συζήτηση για το πώς προστατεύουμε καθημερινά αντικείμενα 2. Δημιουργία ισχυρού κωδικού για το κουτί θησαυρού 3. Εξάσκηση μνήμης και αναστοχασμός: τι προστατεύουμε, πώς και γιατί
Εργαστήριο 6: Γενναιότητα – Στα Ίχνη των Συμμάχων
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Στόχοι: - Ενίσχυση αυτογνωσίας και επίλυσης δύσκολων καταστάσεων - Κατανόηση έννοιας του συμμάχου
Δραστηριότητες: 1. Ανάλυση κόμικ με ερωτήσεις (τι θα έκανες στη θέση του Ήρωα) 2. Ζωγραφική συνέχειας ιστορίας με συμμάχους 3. Δραστηριότητα με κάρτες: Ποιον εμπιστεύομαι για βοήθεια (πράσινο/κόκκινο ακουστικό)
Αξιολόγηση και Διάχυση
Δραστηριότητες: - Portfolio και ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης - Συμμετοχή σε συζήτηση – κύκλο αναστοχασμού - Δημιουργία θεατρικού δρώμενου για παρουσίαση στους γονείς
Προσαρμογές και Συμπερίληψη
Χρήση πολυαισθητηριακών εργαλείων
Βιωματική μάθηση, θεατρικό παιχνίδι και ψηφιακή ενίσχυση
Ενσωμάτωση όλων των μαθητών με διαφοροποιημένες στρατηγικές
Υλοποιήθηκε από: Εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Συβότων
Σχολικό Έτος: 2024–2025
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου