Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022

“Το παπάκι πάει” Το χαμογελο του παιδιού

 Εργαστήρια δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2021-22

Θεματικός Κύκλος:

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υπό ενότητες:

ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ-ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

“Το  παπάκι πάει”  Το χαμογελο του παιδιού

Το πρόγραμμα "Το παπάκι πάει..." στο πλαίσιο της πολύπλευρης προσπάθειας του Οργανισμού Το χαμόγελο του Παιδιού για την πρόληψη και την ενημέρωση αναφορικά με εξαφανίσεις παιδιών είναι ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλειά τους. Τα παιδιά εκπαιδεύονται να έχουν αυξημένη επίγνωση των κινδύνων και να είναι σε ετοιμότητα αναπτύσσοντας την ικανότητα της αυτοπροστασίας και της αυτομέριμνας.
Επιπροσθέτως καλλιεργείται η κριτική σκέψη και η κοινωνική αντίληψξ των μαθητών μέσω της συμμετοχής τους στην αφήγηση παραμυθιού και κουκλοθεάτρου ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την ομαδοσυνεργατικότητα τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων  Συζητάμε για την έννοια της εξαφάνισης και φτιάχνουμε το βοηθό μας  

1η δραστηριότητα: Γινεται μια εισαγωγή των μαθητών στο πρόγραμμα σε γνωστικό και συναισθηματικό επίπεδο, καθώς το θέμα της εξαφάνισης μπορεί να προκαλέσει άγχος και φόβο. Αναφέρουμε λοιπόν μια ιστορία για ένα μικρό  γατάκι που βρήκαμε μόνο του χωρίς την οικογένειά του. Ρωτάμε τα νήπια τι μπορεί να έχει συμβεί και τι μπορούμε να κάνουμε για να το βοηθήσουμε. Στη συνέχεια ρωτάμε αν έχει συμβεί κάτι παρόμοιο στα ίδια ή σε κάποιον γνωστό τους.

2η δραστηριότητα:Εξηγούμε στα παιδιά πως θα ξεκινήσουν μια δραστηριότητα, ένα παιχνίδι με στόχο να βοηθήσουν ένα παιδί αλλά και ένα παπάκι να βρουν τον δρόμο για το σπίτι τους. Προκειμένου να το καταφέρουν αυτό  το κάθε παιδί θα χρειαστεί μια κούκλα βοηθό, την οποία θα φτιάξουμε στην συγκεκριμένη συνάντηση.

 Χρησιμοποιώντας μια ποικιλία υλικών το κάθε παιδί φτιάχνει τη δική του κούκλα βοηθό


 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Μαθαίνουμε την ιστορία του μικρού παιδιού που χάθηκε

1η δραστηριότητα: Διαβάζουμε την ιστορία του Αλέξανδρου, ενός παιδιού που χάθηκε. Βλέπουμε σχετικές εικόνες και συζητάμε όλοι μαζί για τις συνθήκες εξαφάνισης και τι μπορούσε να κάνει. 

2η δραστηριότητα: Τα παιδιά ζωγραφίζουν  την ιστορία του Αλέξανδρου μέσα από τα δικά τους μάτια 

3η δραστηριότητα: Φτιάχνουμε 3 θεματικούς κύβους. Ο πρώτος θα παρουσιάζει τους ήρωες της ιστορίας, ο δεύτερος τα συναισθήματα και ο τρίτος κύβος θα αφορά τις αντιδράσεις μας σε περίπτωση εξαφάνισης.

Τα παιδιά σε ζευγάρια ρίχνουν τον κάθε κύβο μια φορά και φτιάχνουν την δική τους ιστορία έχοντας ως βάση τα τρία στοιχεία που θα τους φανερώσουν οι κύβοι.

4η δραστηριότητα: Μαθαίνουμε το 100. Σε φύλλο εργασίας τα νήπια καλούνται να ξεχωρίσουν τον αριθμό που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να καλέσουν την αστυνομία (100)


 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Τα παιδιά θα γνωρίσουν τον Πάκο το παπάκι και θα το βοηθήσουν με τις κούκλες τους να βρεί τη μαμά του.

1η δραστηριότητα: Τα παιδιά γνωρίζουν τον Πάκο και την ιστορία του και με τις κούκλες που φτιάξανε σε προηγούμενο εργαστηριο προσπαθούν να τον βοηθήσουν να βρεί τη μαμά του. 

2η δραστηριότητα: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες αναλαμβάνουν ρόλους και παρουσιάζουν την ιστορία του πάκο στην ολομέλεια.

 3η δραστηριότητα: Τα παιδιά ζωγραφίζουν την ιστορια του Πάκο με τα δικά τους μάτια

4η δραστηριότητα: Χρησιμοποιούμε το κουκλοθέατρο και τις κούκλες που έχουμε φτιάξει και παίζουμε την ιστορία του Πάκο. Στη διάρκεια της παρουσιασης υπάρχει διαδραστική συμμετοχή των νηπίων στην διαμόρφωση και εξέλιξη της ιστορίας .

 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Τι θα έκανες αν….” 

1η δραστηριότητα: Τα παιδιά ακούν διάφορα υποθετικά σενάρια σχετικά με το θέμα. Σε ζευγάρια βρίσκουν λύσεις για κάθε ένα απο αυτά δραματοποιώντας τις καταστάσεις που τους παρουσιάστηκαν


5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Ας μάθει και ο μπαμπάς με τη μαμά» - Αξιολόγηση και διάχυση δράσεων. 

1η δραστηριότητα: Τα παιδιά συμπληρώνουν φύλλα εργασίας και αξιολόγησης των γνώσεων που αποκομίστηκαν στη διάρκεια των εργαστηρίων

 2η δραστηριότητα: Φτιάχνουμε σε ομαδικό κολλάζ τα βήματα που ακολουθούμε σε περίπτωση που χαθούμε

 33 δραστηριότητα: Ετοιμάζουμε ένα βιβλιαράκι με όσα μάθαμε για να το παρουσιάσουμε στους γονείς μας 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου