Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

Ανακαλύπτω το όνομά μου

Την εβδομάδα που πέρασε ασχοληθήκαμε με το όνομά μας. Το γνωρίζουμε αρκετά καλά άραγε;
  • Παίζοντας με το όνομά μας ....ώρα να συστηθούμε....

Η μάγισσα Αλαντάλα, κούκλα persona, έρχεται για πρώτη φορά στο σχολείο μας. 

Μαθαίνουμε πράγματα για αυτήν, συστηνόμαστε και παίζουμε ένα τροχό γνωριμίας όλοι μαζί σαν καυτή πατάτα. Μια μπάλα περνάει απο χέρι σε χέρι. Μόλις ο τροχός σταματήσει το παιδάκι που κρατάει στα χέρια του τη μπάλα απαντάει στην ερώτηση. Τον τροχό τον βρίσκετε στον παρακάτω σύνδεσμο

 https://wheelofnames.com/el/pwh-9p6 (Τάνια Μάνεση)





  1. Απλώνουμε στο πάτωμα τις καρτέλες με το όνομά μας. Στο διαδραστικό μας πίνακα έχουμε έτοιμο ένα τροχό με τα αρχικά μας. Κάθε παιδί αναγνωρίζει το αρχικό του γράμμα, σηκώνεται και κάνει μια στροφή, μας λέει το όνομά του και το βρίσκει ανάμεσα στις καρτέλες στο πάτωμα.

  2. Στο πάτωμα τοποθετούμε τις καρτέλες με το αρχικό γράμμα κάθε παιδιού καθώς και εικόνες που ξεκινούν απο κάθε γράμμα. Προσπαθούμε να εντοπίσουμε την εικόνα που ταιριάζει με το δικό μας γράμμα και να την τοποθετήσουμε κάτω απο τη σωστή καρτέλα.
Επαναλαμβάνουμε την ίδια δραστηριότητα με τα ονόματά μας όμως αυτή τη φορά. Βρίσκουμε σε ποιο αρχικό υπαρχουν περισσότερα απο ένα ονόματα.

3. Σε φύλλο Α4 στολίζουμε το αρχικό μας γράμμα κόβοντας μικρά γλασέ χαρτιά και ζωγραφίζουμε δίπλα κάτι που αρχίζει απο την ίδια φωνή.


  • Χορεύουμε; 

Έχουμε στο πάτωμα στεφάνια απλωμένα τόσα όσα και τα παιδιά. Μέσα σε κάθε στεφάνι έχουμε το αρχικό κάθε παιδιού. Η μουσική ξεκινάει και τα νήπια χορεύουν σε όλη την τάξη. Στο σταμάτημα της μουσικής βρίσκει το καθένα το δικό του αρχικό και μπαίνει μέσα στο στεφάνι ακολουθώντας τις οδηγίες μας.


Το παιχνίδι ξεκινάει καθώς μετατρέπουμε το στεφάνι μας σε 
τιμόνι.

Στη συνέχεια πάνω στα τραπέζια βρίσκονται τα αρχικά του ονόματος κάθε παιδιού. Με το σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν και τοποθετούν στο στεφάνι τους το δικό τους αρχικό γράμμα






Πάνω στα τραπέζια βρίσκονται καρτέλες και συννεφάκια με το όνομά τους. Τα τοποθετούν και αυτά μέσα στο στεφάνι τους. 





Χορεύουν μαζί με τα συννεφάκια. Τα κρατάνε πάνω απο το κεφάλι τους σαν ομπρέλα. Τα βάζουν κάτω και ανεβαίνουν πάνω τους σαν σκέιτμπορντ. Τα κρατάνε μπροστά τους σα τιμόνι και τέλος τα βάζουν πίσω τους σα μπέρτα. (χωροχρονικές έννοιες)



  • Γραμματομπερδέματα
Η μάγισσα Αλαντάλα ήρθε και μας τα έκανε άλα ντάλα όλα. Τα ονόματά μας έχασαν το αρχικό τους  γράμμα και μπερδεύτηκαν. 
Αλήθεια πως ακούγεται το όνομά μας χωρίς το πρώτο γράμμα; Και τι γίνεται αν βάλουμε μπροστά λάθος γράμμα; Παίζουμε με τις φωνές και τις λέξεις και διασκεδάζουμε. Στο τέλος τα νήπια βρίσκουν το σωστό αρχικό για το όνομά τους και τα ενώνουν ξανά.


  • Πόσο μεγάλο είναι το όνομά σου;
  1.  Μετράμε πόσα γράμματα έχει το όνομά μας στην καρτέλα μας και βάζουμε απο κάτω τόσα ποτηράκια όσα και τα γράμματα. Κάνουμε συγκρίσεις ανάμεσα στα ονόματα.

  2. Στο διαδραστικό μας πίνακα συμπληρώνουμε δίπλα απο το όνομά μας τόσα χρωματιστά κουτάκια όσα και τα γράμματά μας. Βρίσκουμε το μεγαλύτερο και το μικρότερο.

  • Ας στολίσουμε το δωμάτιό μας.
Σε χαρτόνι έχουμε έτοιμο τυπωμένο το όνομά μας. Το στολίζουμε γεμίζοντάς το με γραμμές πολύχρωμες και προσθέτοντας ότι άλλο μας αρέσει. Είναι έτοιμα για την πόρτα του δωματίου μας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου