Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Πρόγραμμα STEAM "Φυσάει φυσάει που θα μας πάει"

 Ας γνωρίσουμε τη δύναμη του αέρα μέσα απο τη μεθοδολογία STEAM. 

Τα νήπια μέσα απο την προσέγγιση STEAM συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που αφορούν τις Φυσικές Επιστήμες (S), την Τεχνολογία (Τ), τις Επιστήμες των Μηχανικών (Ε), τις Τέχνες (Α) και τα Μαθηματικά (Μ). Μέσα απο καταστάσεις επίλυσης προβλήματος και υπο κατάλληλη καθοδήγηση αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη, ενθαρρύνονται να παρατηρούν, να υποθέτουν, να πειραματίζονται, να είναι δημιουργικοί και να συνεργάζονται. Η μεθοδολογία STEAM είναι ο δρόμος που προετοιμάζει τα παιδιά για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων απαραίτητων ως αυριανών πολιτών.

  Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να περιηγηθείτε στο πρόγραμμα

https://view.genial.ly/6219117c718af20012ac2c6d/presentation-programma-steam-gia-th-dynamh-toy-aera

Μερικές απο τις δραστηριότητες του προγράμματος όπως τις πραγματοποίησαν οι μικροί μας μαθητές :

Ας γίνουμε μικροί ντετέκτιβ

Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, βγήκαμε στον προαύλειο χώρο και αναλαβαμε να παρατηρήσουμε προσεκτικά τι συμβαίνει με τον αέρα γύρω μας. Που μπορούσαμε να τον δούμε: Τι κινούνταν γύρω μας με τη δύναμη του αέρα; 

Ξαπλώσαμε στην αυλή και παρατηρήσαμε και την κίνηση απο τα σύννεφα στον ουρανό. 



Επιστρέψαμε πίσω και αναλάβαμε με με την ομάδα μας να αποτυπώσουμε στο χαρτί όλα όσα παρατηρήσαμε. Τέλος στην παρεούλα μας η κάθε ομάδα παρουσίασε το έργο της και εντοπίσαμε πόσα κοινά πράγματα είχαμε προσέξει




Ας ζωγραφίσουμε

Γίναμε μικροί ζωγράφοι και ζωγραφίσαμε τους ανέμους που μάθαμε φυσώντας με  ένα καλαμάκι .




Και τώρα; Πως θα μπορούσαμε να μάθουμε απο που έρχεται ο αέρας στην αυλή μας; 

Δημιουργήσαμε τον δικό μας ανεμοδείκτη και παίξαμε με αυτόν και τα σημεία του ορίζοντα




Πόσο καταστροφικός μπορεί να γίνει ο αέρας; 

Παρατηρήσαμε βιντεάκια με ανεμοστρόβιλους και τυφώνες, παρατηρήσαμε τη δύναμη της φύσης και του αέρα και δημιουργήσαμε τον δικό μας ανεμοστρόβιλο χρησιμοποιώντας απλά υλικά




Ο κύριος Μποφόρ

Γνωρίσαμε τον κύριο Μποφόρ και την κλίμακά του και δημιούργησε ο καθένας μας τη δική του κλίματα μποφόρ γράφοντας τους αριθμούς απο το 1-12 και δίνοντας το χρώμα που θεωρούσε ο καθένας ότι θα ταίριαζε καλύτερα


Ώρα για παιχνίδι

  • Αναμετρηθήκαμε ακολουθώντας μια διαδρομή όχι όμως με τα πόδια μας αλλά με ένα μπαλάκι το οποίο φυσούσαμε με ένα καλαμάκι


  • Με χαρτοδιπλωτική ετοιμάσαμε πυραύλους για κάθε ένα παιδί και όλοι μαζί χρησιμοποιώντας ένα καλαμάκι εκτοξεύαμε τους πυραύλους μας ψηλά απλά....φυσώντας




Μπορούμε να φτιάξουμε έναν πύραυλο απο μπαλόνι;

Κι όμως.. .. ναι. Δημιουργήσαμε το δικό μας μπαλονοπύραυλο και παρατηρήσαμε πως η δύναμη του αέρα του μπαλονιού ήταν αρκετή για να στείλει το μπαλόνι μας στην άλλη άκρη της αίθουσας ακολουθώντας μια διαδρομή πάνω σε ένα σχοινί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου