STEAM και η Γη γυρίζει
Ένα πρόγραμμα για τους Πλανήτες και το Διάστημα
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι να μάθουν τα
παιδιά ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά
αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με
επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά
του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο
Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο
σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που
προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες
οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.\
Ακολουθία εργαστηρίων
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου
έχει τίτλο «Γνωριζόμαστε από κάπου;». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες
με συνολική διάρκεια 1,5 διδακτικής ώρας.
1η
δραστηριότητα
Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι
γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και φτιάχνουμε
έναν εννοιολογικό χάρτη στο διαδραστικό μας πίνακα
2η δραστηριότητα
Βλέπουμε
το βίντεο από το YouTube «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό
Σύστημα» και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες)
Φτιάχνουμε ένα παζλ με το
ψηφιακό εργαλείο jigsaw planet με τον Ήλιο τη Γη Και τη
Σελήνη
1η
δραστηριότητα:
1.Πλανήτες από κοντά...με τη ψηφιακή εφαρμογή
Artificial Intelligence της NASA
https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/(Technology-Ψηφιακές
Δεξιότητες)
2η δραστηριότητα:
3.
Κυκλική τροχιάς πλανητών με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μπαλόνια
διαφορετικών
χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη)
3η δραστηριότητα:
Συνεργατική ζωγραφική: Ζωγραφίζουμε το ηλιακό μας
σύστημα στο διαδραστικό μας πίνακα. Επιλέγουμε τη θέση του πλανήτη το μέγεθος
και το χρώμα. Συζητάμε για όσα έχουμε μάθει για τη θέση των πλανητών και την
απόστασή τους από τον ήλιο
4η
δραστηριότητα:
Φύλλο εργασίας: φτιάχνουμε το Ηλιακό μας σύστημα
1η
δραστηριότητα
Συζητάμε για την
κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence
βίντεο προσομοίωσης NASA Visualization
Technology Applications and
Development
(VTAD).
δραματοποιώντας την κινηση με το σώμα μας κάνουμε υποθέσεις για την
εναλλαγή μέρας και νύχτας
2η
δραστηριότητα
Πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα και ένα
φακό. Παρουσιάζουμε στα νήπια πως αλλάζει η μέρα με τη νύχτα και σε τι
οφείλεται αυτό.
3η
δραστηριότητα
Διαβάζουμε την ιστορία «ο φεγγαροσκεπαστής»
Μιλάμε για τις φάσεις της Σελήνης.
4η
δραστηριότητα
Παρακολουθούμε ένα βίντεο και σειροθετούμε τις φάσεις της Σελήνης
στην παρεούλα μας
5η
δραστηριότητα
Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού
κύκλου έχει τίτλο «Ταξίδι στο διάστημα» και αποτελείται από 3 δραστηριότητες διάρκειας 1,5 διδακτικής ωρας
1η δραστηριότητα
Θεατρικό
παιχνίδι. Είμαστε έτοιμοι να μπούμε στον πύραυλό μας και να κάνουμε ένα ταξίδι
στο διάστημα. Σε κάθε πλανήτη που προσγειώνεται ο πύραυλός μας συναντάμε
εξωγήινους που περπατάνε με διάφορους τρόπους. Δε θέλουμε να μας καταλάβουν γι
αυτό περπατάμε και εμείς το ίδιο.
Η
Beebot μας πηγαίνει στο διάστημα. Χρησιμοποιώντας
αινίγματα κάνουμε μικρές διαδρομές στο στο διάστημα σα ρομποτάκια. Στο πάτωμα
έχουμε τον πίνακα της Beebot. Δίνουμε οδηγίες για τη διαδρομή
χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα βελάκια και το ταξίδι μας ξεκινά.
Φύλλο
εργασίας
Φτιάχνω
μια ιστορία: Σε ποιον πλανήτη θα ήθελες να πας και τι θα έκανες εκεί;
1η
δραστηριότητα:
Φτιάχνουμε
μια μακέτα με το ηλιακό μας σύστημα με
υλικά τάξης όπως
χρώματα πλαστελίνης για τον κάθε πλανήτη
χαρτόνι,
μαρκαδόρους για να γράψουν τα ονόματα, οπτικοποιώντας τη σκέψη τους και αυτά τα
οποία έμαθαν, όπως η σειρά των πλανητών και η απόσταση από τον Ήλιο
Γινόμαστε μέλη του MissionX
και αναλαμβάνουμε αποστολές
Φτιάχνουμε
έναν εννοιολογικό χάρτη και βλέπουμε τις γνώσεις που αποκομίσαμε μέσα από το
πρόγραμμα. Το συγκρίνουμε με τον αρχικό χάρτη; Τι άλλαξε σε όσα γνωρίζαμε;
4η δραστηριότητα
Ατομικό φύλλο αξιολόγησης του προγράμματος από τους μαθητές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου