Ένα βίντεο αφιερωμένο στα παιδιά μας και στον κόσμο που ονειρεύονται να φτιάξουν....έναν κόσμο γεμάτο αγάπη και ελπίδα!!!
▼
Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019
Το παιδί και το περιστέρι P.Picasso
Με την ευκαιρία της επετείου της 28ης Οκτωβρίου αποφασίσαμε να γνωρίσουμε στο νηπιαγωγείο μας ένα μεγάλο ζωγράφο τον P.Picasso. Ασχοληθήκαμε με έναν από τους αγαπημένους του πίνακες για την ειρήνη "το παιδί και το περιστέρι" με ένα τρόπο όμως....λίγο διαφορετικό!!
Έχοντας ήδη μιλήσει με τα παιδιά μας για τον πόλεμο και πως μας κάνει να αισθανόμαστε την προσοχή μας τράβηξε ένα μικρό παιδάκι, ένα κοριτσάκι που ζούσε εκείνη την εποχή. Μεσα στην αγριότητα του πολέμου το μικρό αυτό κορίτσι είχε παρατήσει όλα τα παιχνίδια της και η μόνη παρέα και συντροφιά της ήταν ένα μικρό περιστέρι που το κρατούσε με πολλή αγάπη μέσα στην αγκαλιά της. Όλη τη μέρα την περνούσε μαζί της. Τις νύχτες όμως που η μικρή κοιμόταν το μικρό περιστεράκι έβγαινε έξω από το σπίτι.....
Έχοντας ήδη μιλήσει με τα παιδιά μας για τον πόλεμο και πως μας κάνει να αισθανόμαστε την προσοχή μας τράβηξε ένα μικρό παιδάκι, ένα κοριτσάκι που ζούσε εκείνη την εποχή. Μεσα στην αγριότητα του πολέμου το μικρό αυτό κορίτσι είχε παρατήσει όλα τα παιχνίδια της και η μόνη παρέα και συντροφιά της ήταν ένα μικρό περιστέρι που το κρατούσε με πολλή αγάπη μέσα στην αγκαλιά της. Όλη τη μέρα την περνούσε μαζί της. Τις νύχτες όμως που η μικρή κοιμόταν το μικρό περιστεράκι έβγαινε έξω από το σπίτι.....
Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019
Ψηφιακός εθισμός ή απλά ενθουσιώδης χρήση;
Πόσο συχνά αφήνουμε τα παιδιά μας μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή, ένα κινητό ή μια τηλεόραση; Λίγος χρόνος ηρεμίας για εμάς....ένας διαφορετικός τρόπος απασχόλησης για τα παιδιά μας. Ε και τι έγινε; Είχαμε μια δύσκολη και έντονη μέρα.....Ναι συμφωνώ...χρειαζόμαστε κι εμείς λίγες στιγμές ηρεμίας και χαλάρωσης....Με τι κόστος όμως;
Βρισκόμαστε στην εποχή της γρήγορης εναλλαγής εικόνας που έχει αντικαταστήσει το βιβλίο, των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που έχουν κερδίσει έδαφος ως προς τα παιχνίδια στην αυλή καθώς φυσικά και του κινητού τηλεφώνου που έχει εξαφανίσει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.
Οι ψυχολόγοι λένε πως η υγιής ανάπτυξη των παιδιών πρέπει να περιλαμβάνει την επικοινωνία, το δημιουργικό - φανταστικό παιχνίδι και πάνω απ' όλα την επαφή με τον αληθινό, φυσικό κόσμο. Δυστυχώς όμως ο εθιστικός κόσμος της οθόνης θαμπώνει και εμποδίζει αυτές τις διαδικασίες υγιούς ανάπτυξης.
Βρισκόμαστε στην εποχή της γρήγορης εναλλαγής εικόνας που έχει αντικαταστήσει το βιβλίο, των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που έχουν κερδίσει έδαφος ως προς τα παιχνίδια στην αυλή καθώς φυσικά και του κινητού τηλεφώνου που έχει εξαφανίσει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.
Οι ψυχολόγοι λένε πως η υγιής ανάπτυξη των παιδιών πρέπει να περιλαμβάνει την επικοινωνία, το δημιουργικό - φανταστικό παιχνίδι και πάνω απ' όλα την επαφή με τον αληθινό, φυσικό κόσμο. Δυστυχώς όμως ο εθιστικός κόσμος της οθόνης θαμπώνει και εμποδίζει αυτές τις διαδικασίες υγιούς ανάπτυξης.
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019
Ο τετραγωνούλης και το ταξίδι του στη Σχηματοχώρα!!!
Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα κόσμο πολύ μακρινό υπήρχε μια χώρα διαφορετική από τη δική μας....η Σχηματοχώρα. Οι κάτοικοί της, τα σχήματα, ζούσαν πολύ ευτυχισμένα μεταξύ τους, ώσπου κάποια στιγμή όλα άλλαξαν. Άρχισαν να μαλώνουν για το ποιο είναι το καλύτερο, με τις πιο πολλές γωνίες, τις πιο ωραίες καμπύλες κλπ. Τα πράγματα ήταν δύσκολα. Έπρεπε να βρεθεί λύση. Ετσι χωρίστηκαν σε πόλεις. Την Τετραγωνούπολη, την Τριγωνούπολη, την Ορθογωνούπολη και την Κυκλική Πόλη. Αρκετά χρόνια αργότερα στην Τετραγωνούπολη γεννήθηκε ένα σκανταλιάρικο τετραγωνάκι που ήθελε να επισκεφτεί όλες αυτές τις πόλεις. Το πρόβλημα όμως ήταν ότι αυτό ήταν απαγορευμένο. Έπρεπε λοιπόν να βρει ένα τρόπο. Και τα κατάφερε...…
Η γνωριμία μας με τα σχήματα και τα χρώματα φέτος στο νηπιαγωγείο μας έγινε μέσα από ένα ιδιαίτερο παραμύθι " Ο Τετραγωνούλης και το ταξίδι του στη Σχηματοχώρα". Δημιουργώντας αυτό το παραμύθι είχαμε ως στόχο τα παιδιά μας να προσεγγίσουν τις έννοιες και τις ιδιότητες των σχημάτων μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Η γνωριμία μας με τα σχήματα και τα χρώματα φέτος στο νηπιαγωγείο μας έγινε μέσα από ένα ιδιαίτερο παραμύθι " Ο Τετραγωνούλης και το ταξίδι του στη Σχηματοχώρα". Δημιουργώντας αυτό το παραμύθι είχαμε ως στόχο τα παιδιά μας να προσεγγίσουν τις έννοιες και τις ιδιότητες των σχημάτων μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019
Ένα μαγικό ταξίδι παρέα με....τα ονόματά μας!!!
Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τα ονόματά μας...μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε ανάμεσα σε άλλα; Ποιος είναι ο πιο εύκολος τρόπος να μυήσουμε τα παιδιά στη γνώση; μα φυσικά....διασκεδάζοντας!!
Αφού μαζευτήκαμε στην παρεούλα μας είπα στα μικρά μου ότι σήμερα ήταν μια πολύ ιδιαίτερη μέρα και ότι όλοι μαζί θα πηγαίναμε μια υπέροχη βόλτα πριν ξεκινήσουμε το μάθημά μας. Το ταξίδι ξεκινάει μέσα στην τάξη μας, που όμως με ένα μαγικό τρόπο μεταμορφώνεται σε ένα πανέμορφο καταπράσινο λιβάδι...
Αφού μαζευτήκαμε στην παρεούλα μας είπα στα μικρά μου ότι σήμερα ήταν μια πολύ ιδιαίτερη μέρα και ότι όλοι μαζί θα πηγαίναμε μια υπέροχη βόλτα πριν ξεκινήσουμε το μάθημά μας. Το ταξίδι ξεκινάει μέσα στην τάξη μας, που όμως με ένα μαγικό τρόπο μεταμορφώνεται σε ένα πανέμορφο καταπράσινο λιβάδι...
Η μάγισσα που έτρωγε γράμματα
Στο νηπιαγωγείο μας σήμερα ήρθε μια πολύ ιδιαίτερη μάγισσα...Όχι, όχι, όχι δεν ήταν καθόλου κακιά, αλλά πεινούσε πάρα πολύ. Δυστυχώς όμως ξέρετε τι της αρέσει να τρώει; Γράμματα από λεξούλες και πιο πολύ από όλες τις λεξούλες προτιμάει τα ονόματά μας. Αυτή λοιπόν η μαγισσούλα ήρθε και έφαγε από όλα τα παιδιά το αρχικό γράμμα από το όνομά τους. Και τι παράξενα που ακούγονται τώρα τα ονόματά μας. Ξεκινάμε λοιπόν με τα μικρά μας ένα γλωσσικό παιχνίδι να βρούμε πρώτα ποιο είναι το αρχικό του καθενός και πώς θα μας φωνάζουν από εδώ και πέρα. Αφού το διασκεδάσαμε αρκετά αποφασίσαμε όμως ότι δε μας αρέσει να παραμείνει έτσι το όνομά μας. Τι έπρεπε να κάνουμε για να τα πάρουμε πίσω; Η μαγισσούλα μας λοιπόν για να μας τα δώσει πίσω θα μας έβαζε τρεις δοκιμασίες...Αν καταφέρναμε να τις φέρουμε σε πέρας επιτυχώς θα κερδίζαμε τα αρχικά μας.
Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019
Τι μας "λένε" οι ζωγραφιές των παιδιών μας;
Η ζωγραφική είναι για τα παιδιά μια από τις πιο αγαπημένες τους ασχολίες. Μπορούν να ζωγραφίζουν παντού και με τα πάντα. Προτού ακόμα είναι σε θέση να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με το λόγο, παίρνουν τους μαρκαδόρους τους τις μπογιές τους και τα εκφράζουν μέσα στις ζωγραφιές και τα σχέδιά τους.
Γονείς και εκπαιδευτικοί μπορούμε να εκτιμήσουμε πολλά διαφορετικά πράγματα για ένα παιδί κοιτώντας τις ζωγραφιές του. Μια ματιά αρκεί για να καταλάβουμε πολλά για το συναισθηματικό κόσμο του παιδιού στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Δευτέρα 6 Μαΐου 2019
Σάββατο 4 Μαΐου 2019
12 Πασχαλινά Αβγά και η Μάγισσα Εξαφανίστρα
Διαβάζουμε και επεξεργαζόμαστε το παραμύθι " 12 πασχαλινά αβγά και η Μάγισσα Εξαφανίστρα".
Δίνουμε έμφαση στους αριθμούς 1 - 12 σε συνδυασμό με ασκήσεις συγκέντρωσης προσοχής.
Δίνουμε έμφαση στους αριθμούς 1 - 12 σε συνδυασμό με ασκήσεις συγκέντρωσης προσοχής.
Τα νήπια παρατηρούν τα αβγά και προσπαθούν να θυμηθούν την σωστή σειρά.
Στη συνέχεια προσπαθούν να αποτυπώσουν στο χαρτί τα χρωματιστά αβγά στη σωστή σειρά.
Τα νήπια προσπαθούν να ζωγραφίζουν με ακρίβεια τα αβγά της κοτούλας της Φοφούλας.
Τετάρτη 1 Μαΐου 2019
Απόκριες.....ελάτε να διασκεδάσουμε!!!
Σε αποκριάτικο κλίμα γιορτάζουμε την Τσικνοπέμπτη και τα νήπια ...μεταμορφώνονται
Με κλειστά μάτια βάζουμε πον -πον στον κλόουν. Κερδίζει όποιος τελειώσει πρώτος.
Η συνέχεια την τελευταία εβδομάδα, στο αποκριάτικο πάρτυ με παιχνίδια στην αυλή.
Σημαδεύουμε τον κλόουν με μπαλάκια. Κερδίζει όποιος μαζέψει τα περισσότερα.
Με κλειστά μάτια βάζουμε πον -πον στον κλόουν. Κερδίζει όποιος τελειώσει πρώτος.
Παίζουμε με μουσική την "καυτή σοκολάτα".
Ένα μεγάλο πακέτο "δώρο" είναι τυλιγμένο με πολλά χαρτιά.
Στο σταμάτημα της μουσικής βγαίνει ένα , ένα χαρτί μέχρι να εμφανιστεί η σοκολάτα!!!
Κυριακή 24 Μαρτίου 2019
Δανειστική Βιβλιοθήκη
Κάθε χρόνο μετά τις διακοπές των χριστουγέννων ξεκινάμε την λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Τονίζουμε την αξία του βιβλίου, ορίζουμε όλοι μαζί τους κανόνες δανεισμού και φέτος διαφοροποιήσαμε την εργασία για το σπίτι. Εκτός από την συνηθισμένη ζωγραφιά, σκεφτήκαμε διαφορετικούς τρόπους που θα συμβάλουν στην φιλαναγνωσία.
1. Ξεκινάμε κατασκευάζοντας τον σελιδοδείκτη που μας αρέσει περισσότερο.
1. Ξεκινάμε κατασκευάζοντας τον σελιδοδείκτη που μας αρέσει περισσότερο.
2.Ζωγραφίζω το παραμύθΙι
3. Άλλαξε τον τίτλο του βιβλίου
4. Άλλαξε το εξώφυλλο του βιβλίου
5. Αν ήσουν ο ήρωας τι θα άλλαζες στην ιστορία;
6. Ζωγραφίζω τον τόπο που διαδραματίζεται η ιστορία.
7. Ζωγραφίζω Την Ιστορία Σε Τρεις Σκηνές Αρχή Μέση Και Τέλος.
8. Ζωγραφίζω τον ήρωα που μου αρέσει από το βιβλίο
9. Μετράω και ζωγραφίζω τους ήρωες του βιβλίου .
Διαβάστε με τα παιδιά σας δημιουργικά.....
Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019
Ο Λούλι το παγόβουνο
Ένα εξαιρετικό παραμύθι με το οποίο ασχολούμαστε κάθε χρόνο
τέτοια εποχή είναι "ο Λούλι το παγόβουνο". Ο Λούλι είναι ένα νεογέννητο παγόβουνο που μόλις αποκόπηκε από το παγοκάλυμμα της Γροιλανδίας. Το μεγάλο του όνειρο είναι να φτάσει στην άλλη μεριά
της γης, στους πάγους της Ανταρκτικής και να γνωρίσει
από κοντά τους πιγκουίνους.
Μέσα από τις περιπέτειες του Λούλι μπορούμε να ασχοληθούμε με μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων και δραστηριοτήτων. Ας δούμε μερικές....
Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019
Τι είναι το νηπιαγωγείο;
Αν ξεκινήσουμε με τη μέθοδο του αποκλεισμού θα δούμε πως σίγουρα δεν είναι παιδικός σταθμός ή προέκτασή του, δεν είναι χώρος παρκαρίσματος των παιδιών, που επειδή δεν έχουμε που να τα αφήσουμε τα αφήνουμε εκεί...και σίγουρα δεν είναι δημοτικό σχολείο με βιβλία, γραψίματα και καθημερινές υποχρεώσεις. Γιατί στέλνουμε τα παιδιά μας τελικά στο νηπιαγωγείο; Ποιος είναι ο ρόλος του στη ζωή του παιδιού μας;
Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019
Αγένεια ή σεβασμός;
Στις μέρες μας μπορεί να παρατηρήσουμε
πολύ συχνά παιδιά που ζητούν χωρίς ένα παρακαλώ, που λαμβάνουν χωρίς ένα
ευχαριστώ, που ενοχλούν χωρίς να ζητήσουν μια συγνώμη.
Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019
Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019
Πως προετοιμάζω το παιδί μου για το νηπιαγωγείο;
Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο μεγάλο σκαλοπάτι στην όμορφη πορεία ενός καινούριου μαθητή. Δεν χρειάζονται να ανασύρουμε επιστημονικές έρευνες, αποφθέγματα, μελέτες για να καταδείξουμε τη σημασία του για την ολόπλευρη ανάπτυξη ενός παιδιού. Λίγο πολύ όλοι τις έχετε υπόψη σας. Οι νηπιαγωγοί θα πουν τα δικά τους, οι γονείς θα σκέφτονται τα...δικά τους και εγώ που είμαι και νηπιαγωγός και γονιός μαζί, θα σας τα πω επιγραμματικά όλα.
Συμβαδίζει η γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού μας με την ηλικία του;
Πόσο χαριτωμένο είναι όταν το μικρό μας παιδάκι δοκιμάζει να επικοινωνήσει στη γλώσσα των μεγάλων. Δε λέει μερικά φωνήματα αλλά είναι απόλαυση να το ακούς.
Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019
Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019
Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019
Ο Ζαρούλης και η Σβουρίτσα πάνε στο Νηπιαγωγείο
Η μουσειοβαλίτσα του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας με τίτλο "Ο Ζαρούλης και η Σβουρίτσα πάνε στο Νηπιαγωγείο", ταξίδεψε στο σχολείο μας, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος "Το παιχνίδι από την αρχαιότητα έως σήμερα". Ταξιδέψαμε λοιπόν και εμείς στο υπέροχο κόσμο της αρχαίας Ελλάδας, ζήσαμε πρωτόγνωρες εμπειρίες και αποκτήσαμε πολλές γνώσεις προετοιμάζοντας την επίσκεψή μας στο Μουσείο.
Δημιουργήσαμε την γωνιά της Αρχαίας Ελλάδας
Δημιουργήσαμε την γωνιά της Αρχαίας Ελλάδας