Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Η ομορφιά των λουλουδιών


Εβδομάδα Πρωτομαγιάς... και με τι άλλο θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε !! Μα φυσικά με τα Λουλούδια!!!


Είμαι σίγουρη ότι όλες αυτές τις μέρες της Άνοιξης που είσαστε στο σπίτι,  όλοι  βοηθήσατε τη Μαμά να φυτέψει λουλούδια στις αυλές σας , στις γλάστρες ή στα μπαλκόνια. Ξεκινώντας με ένα μικρό σποράκι, περιμένουμε με υπομονή να μεγαλώσει το φυτό  και να ανθίσει.
Ας μάθουμε  λίγα πράγματα για τα φυτά:
Τα μέρη του φυτού

-Η ρίζα είναι τα καλαμάκια του φυτού με την οποία το φυτό πίνει νερό.
-Ο βλαστός είναι το ασανσέρ που χρησιμοποιούν το νερό και η τροφή για να πάνε σε όλα τα μερη του φυτού.
-Τα φύλλα είναι οι μάγειρες του φυτού που φτιάχνουν την τροφή γι'αυτό. 


Εργασία 1: Παρατηρείστε τα φυτά που βλέπετε στις γλάστρες ή στις αυλές και αναγνωρίστε τα βασικά  μέρη του.

  • Περιμένοντας να μεγαλώσει το φυτό πρέπει να το φροντίσουμε . Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει;
Από την ιστοσελίδα: http://toblogthszwhs.blogspot.com

Όπως ο άνθρωπος και τα ζώα θέλουν τροφή για να μεγαλώσουν έτσι και τα φυτά χρειάζονται τη δική τους τροφή που την παίρνουν από το νερό, το φως και τον  αέρα.
Έτσι παραμένουν ζωντανά.

Φωτοσύνθεση- Τα φυτά μαγειρεύουν!

·                     To ξέρετε ότι και τα φυτά μαγειρεύουν ; Ποιά υλικά χρειάζονται για να φτιάξουν το φαγητό τους;(Φως από τον ήλιο, διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα και νερό από τη γη.Πώς το λένε το φαγητό τους; (γλυκόζη) Aκούστε την παρακάτω ιστορία

 H Iστορία της Φωτοσύνθεσης(Παραμύθι-δραματοποίηση)
Mια ακόμη υπέροχη μέρα .Ο ήλιος λάμπει ψηλά στον ουρανό και ρίχνει το φως του στην αυλή του νηπιαγωγείου μας . Κάπου εκεί λοιπόν σε κάποια γωνιά, μέσα στο υγρό χώμα είχε το σπίτι του ένα φυτό. Το φυτό βλέποντας την τέλεια μέρα σκέφτηκε να την εκμεταλλευτεί. Ήταν η καλύτερη  μέρα για μαγείρεμα!!!
Πρώτα έπρεπε να συγκεντρώσει τα υλικά του. Έτσι θα έφτιαχνε ένα θρεπτικό  και νόστιμο φαγητό που θα το βοηθούσε να αναπτυχθεί.  Πως το λένε; .....γλυκόζη.
Τεντώθηκε λοιπόν το φυτό μας, άπλωσε τα φυλλαράκια του στον ήλιο και μάζεψε όσο περισσότερο φως μπορούσε. Θα χρειαζόταν πολύ φως για να φτιάξει το φαγητό του.
Έπειτα πήρε μερικές πολύ βαθιές ανάσες. Δεν ήθελε όμως όλο τον αέρα. Α να το!!! Αυτό ζητούσε. Tο διοξείδιο του άνθρακα. Μάζεψε μπόλικο από αυτό στα φυλλαράκια του.
Και τώρα το τελευταίο υλικό. Νεράκι δροσερό από το χώμα . Έψαξε με τις ρίζες του και ρούφηξε το νερό.Το έστειλε και αυτό στα φύλλα , όπου περίμεναν το φως και το διοξείδιο του άνθρακα.
Ήρθε η ώρα για το μαγείρεμα της γλυκόζης. Το φυτό ανακάτεψε το φως , το διοξείδιο του άνθρακα και το νερό . Ήταν τόσο υπέροχη η μέρα που το φαγητό δεν θα αργούσε. Σε λίγο θα είχε αρκετή τροφή για να προσθέσει ακόμη ένα φυλλαράκι στο σώμα του. Έτοιμο!!!
Αφού τελείωσε με το μαγείρεμα ήρθε η ώρα για καθάρισμα. Χρησιμοποίησε όλα τα υλικά, αλλά το οξυγόνο από το διοξείδιο του άνθρακα του ήταν περιττό. <<Θα το αφήσω στον αέρα. Θα είναι το δώρο μου για όλα τα πλάσματα αυτού του πλανήτη>> σκέφτηκε και άπλωσε πάλι τα φύλλα του αφήνοντας το οξυγόνο να αναμειχθεί με τον αέρα. 
                                                                                    Ελεύθερη μετάφραση
                                                                                      Ζωή Παπαλάμπρου


Εργασία 2.:Συζητάτε όσα χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν (αφήνετε στην αρχή τα παιδιά να σας πουν αυτά που πιστεύουν). Στη συνέχεια μπορείτε να ζωγραφίσετε και να γράψετε όλα όσα χρειάζονται τα φυτά, όπως βλέπετε στην εικόνα.




  • Δείτε στο βίντεο πως μεγαλώνει ένα σποράκι.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου